۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۴۹۱۳۸۷
فتنه تکفیری

القاعده شاهد آمریکایی‌ها

اطلاعات حمله شیمیایی توسط تکفیری‌های جفش در اختیار واشنگتن قرار گرفته‌است.
استفاده تروریست ها از سلاح شیمیایی در سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، انتشار گزارش 4 صفحه‌ای آمریکایی‌ها درباره حمله شیمیایی به شهر «خان‌شیخون» در حومه ادلب که بهانه حمله موشکی پنتاگون به پایگاه هوایی ارتش سوریه قرار گرفت، نشان می‌دهد شاهد آمریکا کسی نیست جز القاعده!

خبرگزاری ریانووستی در تحلیل این گزارش آورده است طبق ادعای واشنگتن، اطلاعات شبکه‌های اجتماعی، گزارشات طبقه‌بندی شده اطلاعاتی، تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات سازمان «پزشکان بدون مرز» شواهد مقصر شناختن دولت اسد در این حمله شیمیایی بوده است اما این شبکه‌های اجتماعی و پزشکان بدون مرز اطلاعات خود را از گروه وهابی افراطی «جبهه الفتح‌الشام» یا جفش(جبهه النصره سابق و یکی از شاخه‌های گروه القاعده در سوریه) به دست آورده‌اند یعنی همان گروه تروریستی که کنترل اوضاع در استان ادلب سوریه و همه منابع اطلاعاتی در منطقه را در اختیار خود دارد.

علاوه بر این شبکه‌های اجتماعی تصاویری از برخی مصدومان این حادثه منتشر کردند که به بیمارستان‌های ترکیه فرستاده شده بودند. پزشکان ترکیه عامل گازهای مسموم‌کننده قوی را در بدن مجروحان تشخیص دادند که با نمونه‌های خونی که تکفیری‌های استان ادلب در اختیار «پزشکان بدون مرز» گذاشته بودند، مطابقت دارد. کارکنان بیمارستان‌های استان ادلب هم که تحت نفوذ تکفیری‌ها قرار دارند، تصاویری از وضعیت مصدومان این حمله ارسال کردند. در گزارش دولت آمریکا بر اساس این شواهد ادعا شده است: «مخالفان نمی‌توانسته‌اند تمام این گزارشات مربوط به حمله شیمیایی را از خود ساخته و پرداخته باشند، چرا که برای این منظور نیاز به فعالیت همزمان چندین رسانه گروهی و همکاری سازمان‌های مدافع حقوق بشر داشتند که این مساله غیرممکن است.» به عبارت دیگر آمریکایی‌ها عینیت همکاری تنگاتنگ سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری در سوریه با تروریست‌ها را تکذیب می‌کنند. آمریکا همچنین برای اثبات دلایل خود از برخی شواهد استفاده کرده که به صورت مستند وجود ندارد. برای مثال، طبق اطلاعات واشنگتن، متخصصان سوری در زمینه سلاح‌های شیمیایی در تاریخ 4 آوریل در پایگاه هوایی الشعیرات حضور داشته‌اند که ظاهرا دمشق از آنجا حمله شیمیایی خود را انجام داده است. مقامات آمریکایی همچنین گفته‌اند: «هر چند پذیرفته می‌شود گروه تروریستی داعش بارها از مواد سمی و شیمیایی در حملات خود استفاده کرده‌ ولی نمی‌توان مسؤولیت این حادثه یا اینکه آنها دارای مواد شیمیایی استفاده شده در این حمله باشند را به گردن آنها انداخت!/۹۱۶/ ۱۰۲/ع

ارسال نظرات