۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۹۲۲۱۹

سازمان‌های مذهبی اندونزی خواستار انتخابات مسالمت آمیز شدند

با نزدیک شدن به زمان دور دوم انتخابات فرمانداری در جاکارتا، سازمان‌های مذهبی مختلف اندونزی خواستار روند مسالمت آمیز و دموکراتیک شدند.
سازمان‌های مذهبی اندونزی

به گزارش خبرگزاری رسا، درحالی که یکی دو روز بیشتر به دور دوم انتخابات فرمانداری در جاکارتای اندونزی باقی نمانده است، سازمان‌های مذهبی و نمایندگان ادیان مختلف در این کشور خواستار روند دموکراتیک مسالمت آمیز برای تعیین رهبران جدید پایتخت شدند.

هفت سازمان مذهبی و دینی در این کشور شامل شورای اجرایی نهضت العلمای اندونزی، مجمع اسقف‌های اندونزی، سازمان کلیساهای اندونزی، ارتدوکس‌های اندونزی، شورای هندوها، سازمان دوستی اسلامی و شورای عالی کنفوسیوس همگی روز گذشته در میانه یکی از داغ‌ترین انتخابات در تاریخ کشور اندونزی، حمایت‌شان را از ایجاد فضایی مسالمت آمیز و دموکراتیک ابراز کردند.

آن‌ها در ادامه از اعضایشان خواستند به حقوق سیاسی یکدیگر احترام گذاشته و نتایج انتخابات را هر چه بود بپذیرند.

نمایندگان هر یک از این نهاد‌ها طی بیانیه‌ای در مرکز جاکارتا اعلام کردند: ما باید آرام و نترس باقی بمانیم و سعی کنیم با آرامش با این وضعیت روبرو شویم. ما وظیفه داریم از تلاش‌های دولت برای برگزاری دور دوم انتخابات حمایت کرده و از صلح و وحدت ملت حمایت کنیم.

سعید عقیل سراج رییس نهضت العلمای اندونزی، بزرگترین سازمان اسلامی این کشور نیز اذعان کرد: تنش در پایتخت توجه سراسر کشور را به خود جلب کرده است و عده‌ای سعی دارند از مذهب برای مقاصد سیاسی بهره ببرند و سازمان‌های مذهبی باید این حرکت را تقبیح کنند./۸۴۷/ب102/ف

منبع: حوزه نیوز

ارسال نظرات