۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۹۶۳۸۹
کمال خرازی:

از کتاب و مطالعه جدا نیستم

کمال خرازی با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: من با توجه به اینکه استاد دانشگاه هستم و تدریس می‌‌کنم، از کتاب و مطالعه جدا نیستم.
کمال خرازی

به گزارش خبرگزاری رسا از ستاد خبری نمایشگاه  کتاب تهران، کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر مقام معظم رهبری گفت: شعار نمایشگاه سی‌اُم کتاب «یک کتاب بیشتر بخوانیم» با توجه به سرانه‌ی نرخ مطالعه در کشور که پایین است، شعار بسیار بجا و زیبایی است و اگر یک کتاب بیشتر خوانده شود این، خود، تحولی بزرگ است.

خرازی در مورد فضای نمایشگاه کتاب تهران نیز نظر خود را اینگونه بیان کرد: معماری و فضای ساخته شده‌ی نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب بسیار زیبا و در شأن برگزاری یک چنین رویداد فرهنگی است. این مکان برای خانواده‌ها، فضای شاد و فرح‌بخشی است و آنها را ترغیب و تشویق به مطالعه می‌‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر مطالعه می‌‌کند، افزود: من با توجه به اینکه استاد دانشگاه هستم و تدریس می‌‌کنم، از کتاب جدا نیستم ولی علاوه بر کتاب‌های علمی، سعی می‌‌کنم ماهی یک کتاب جدید منتشر شده بخوانم.

خرازی با بیان اینکه محیط خانواده می‌‌تواند در کتابخوان کردن اعضای خانواده مؤثر باشد، گفت: خانواده جزو نهادهای مهم بر تبلیغ و تشویق کودکان به کتابخوانی است و اگر در این مکان ریشه نگیرد، نمی‌‌تواند در بزرگسالی نیز ادامه یابد.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از ۱۳تا ۲۳ اردیبهشت در مجموعه‌ نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد./۹۹۸/د ۱۰۲/ش

ارسال نظرات