۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۹۷۲۵۸
شیخ نعیم قاسم:

اجازه تصویب هر قانونی را نمی دهیم

معاون دبیرکل حزب الله تأکید کرد که اجازه تصویب هر نوع قانون انتخاباتی که به دور از مصالح ملی باشد، را نمی دهیم.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه قانون انتخابات سال هاست به یکی از بحث های اصلی این کشور مبدل شده است، گفت: فرصت برای تصویب قانون انتخابات همچنان وجود دارد، این قانون در صورت تصویب، یکی از ارزش های دولت جدید و نقطه مثبتی برای همه گروه های سیاسی به شمار می آید. 

وی افزود: قانون جدید انتخابات عامل تحکیم ثبات سیاسی و اقتصادی خواهد شد و اعتماد سرمایه گذاران خارجی را به دنبال دارد.

این روحانی لبنانی از ادامه مذاکره حزب الله با سایر گروه ها خبر داد و اظهار داشت: ما حتی با قانونی که سطح کمی از عدالت و توازن را به همراه داشته باشد، رضایت خواهیم داد اما اجازه تصویب هر قانونی را نمی دهیم.  اگر گروه های سیاسی، قانونی که اعتقاد داریم از عدالت کامل برخوردار است را نپسندند ما حاضریم با آنان به گفت وگو پرداخته تا به یک قانون برسیم.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: هم اکنون اجماعی درباره سه گزینه ناپسند تمدید فعالیت پارلمان، انتخابات بر اساس قانون کنونی و خلأ قانونگذاری به وجود آمده است و کاملا روشن است که تصویب قانون جدید بر اساس یک دستاورد به شمار می آید.

وی بر لزوم کوتاه آمدن گروه های سیاسی از مطالبات خود در راه مصالح ملی تأکید کرد و ادامه داد: اگر هر گروهی درصدد تصویب قانون مورد نظر خود باشد هیچگاه به یک قانون واحد نمی رسیم. ما خواستار قانون نسبیت هستیم زیرا عادلانه ترین قانون به شمار آمده و شیوه های مختلفی دارد که می توان یکی از آنها را برگزید./980/ب902/د

ارسال نظرات