۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۹۷۹۴۲

هشدار شیخ نعیم قاسم نسبت به خلأ قانونگذاری در لبنان

معاون دبیرکل حزب الله نسبت به عدم تصویب قانون جدید انتخابات و بروز خلأ قانونگذاری هشدار داد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اختتامیه مسابقه فرهنگی که در منطقه نبطیه برگزار شد، درباره ادامه مذاکرات برای تصویب قانون جدید انتخابات گفت: پس از آنکه پروژه تمدید زمان فعالیت پارلمان جدید با اجماع منتفی شد، برای همه روشن شده که این گزینه بسیار نامطلوب است. شورای نخست وزیری در جلسه گذشته بر این مساله تأکید کرد.

وی افزود: گزینه های انتخابات هم اکنون محدود شده اند زیرا 25 طرحی که از سوی گروه های سیاسی ارائه شدند، مورد اجماع قرار نگرفته و لبنانی ها خواستار این طرح ها نیستند.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: هم اکنون با دو گزینه مواجه هستیم؛ یا قانون جدید بر اساس نسبیت را تصویب کرده یا اینکه با خلأ قانونگذاری مواجه خواهیم شد. همگان با خلأ قانونگذاری مخالف کرده اند و این بدین معناست که ما به سوی تصویب قانون جدید گام برمی داریم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه نسبیت دارای شیوه های گوناگونی است، اظهار داشت: اگر برخی گروه های سیاسی بر خلاف نظر ما اعتقاد داشته باشند که قانون نسبیت کامل که لبنان را در یک حوزه انتخابیه قرار می دهد، کارآیی ندارد می توانند گزینه های دیگر قانون نسبیت را برگزینند تا به بحران خلأ قانونگذاری پایان دهیم.

وی تصویب قانون جدید انتخابات را عامل ثبات سیاسی و دستاوردی برای دولت توصیف کرد و ادامه داد: خلأ قانونگذاری به ضرر همگان است و هیچ کس در  این مساله پیروزی نخواهد بود. تصویب قانون جدید به معنای موفقیت همه لبنانی هاست./980/ب902/د

ارسال نظرات