۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۹۹۷۵۲

اعلام نتایج مسابقه کتابخوانی «ریحانه» همزمان با ماه رمضان

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به حضور بیش از ۵۲ هزار نفر در مسابقه کتابخوانی «ریحانه» از اعلام نتایج این مسابقه کتابخوانی همزمان با ماه رمضان خبر داد.
مسابقه کتابخوانی «ریحانه»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات آستان قدس رضوی، حسین سعیدی، مدیرعامل به‌نشر گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار در 31 فروردین‌ماه، کار داوری بیش از 50 هزار اثر ارسالی آغاز و نتایج مسابقه کتابخوانی «ریحانه» که قرار بود تا نیمه شعبان اعلام شود، به دلیل طولانی شدن زمان داوری همزمان با ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که کار داوری آثار توسط استادان حوزه و دانشگاه انجام شده، افزود: آثار ارزشمندی به دبیرخانه این مسابقه بزرگ کتابخوانی که به‌صورت محتوایی برگزار شده، رسیده است. آثار برتر این مسابقه برای بررسی بیشتر و ارزیابی تخصصی وارد چرخش چاپ این انتشارات نیز می‌شوند. نتایج همزمان با ماه مهمانی خدا، اعلام و جوایز به تناوب تحویل برگزیدگان که از شهرها و استان‌های مختلف کشور هستند، می‌شود.

مدیرعامل به‌نشر ادامه داد: 598 هدیه نفیس از جمله هزینه سفر به کربلای معلی، مشهد مقدس و قم، کارت‌های هدیه، بسته‌های متنوع تفریحی و فرهنگی برای برگزیدگان این مسابقه درنظر گرفته شده است. حضور در آیین معنوی غبارروبی روضه منوره رضوی و دریافت دعوتنامه مهمانسرای حضرت امام رضا (ع) نیز به‌صورت قرعهکشی برای تمام شرکتکنندگان در نظر گرفته شده است.

سعیدی اظهار کرد: 400 جایزه به برگزیدگانی که براساس داوری‌ها در بخش‌ها و ردههای سنی مختلف انتخاب شده‌‏اند، تعلق میگیرد و 198 جایزه بهصورت قرعهکشی در میان سایر شرکتکنندگان توزیع میشود.

وی با بیان این که مسابقه کتابخوانی ریحانه در پنج بخش یادداشت، پیامک، دلنوشته، بهترین بخش کتاب و عکس محتوایی برگزار شد، افزود: این مسابقه همزمان با ایام دهه فاطمیه (به روایت 75 روز) از 25 بهمن‌ماه آغاز شد و علاقهمندان تا 14 فروردین‌ماه برای ارسال آثار مهلت داشتند، اما به دلیل استقبال بینظیر، مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین‌ماه تمدید شد. در این مسابقه از ارائه سوالات چهارجوابی و پاسخنامه‌ای پرهیز شده و هدف از برگزاری، مطالعه کتابی با محوریت حضرت زهرا(سلام الله علیها) است.

مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: در مسابقه بزرگ کتابخوانی ریحانه، بیش از 52 هزار نفر شرکتکننده از استان‌های مختلف کشور اعم از دورافتادهترین روستاها شرکت کردهاند؛ برخی از شرکتکنندگان این مسابقه نیز تعدادی از زائران خارجی هستند که به مشهد سفر کرده‌اند./۹۹۸/

ارسال نظرات