۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۰۰۱۳۴

ایران در اندونزی کرسی اسلام شناسی برپا می کند

دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و بزرگترین دانشگاه شرق اندونزی در شهر ماکاسار تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
برپایی کرسی اسلام شناسی دانشگاه اندونزی از سوی دانشگاه ادیان ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و دانشگاه 'حسن الدین' بزرگترین دانشگاه شرق اندونزی در شهر ماکاسار تفاهم نامه همکاری امضا کردند که براساس آن کرسی اسلام شناسی در این دانشگاه ایجاد می شود.

این تفاهم نامه در جریان سفر حجت الاسلام 'محمدحسین مختاری' رییس دانشگاه مذاهب اسلامی و آیت الله 'حسینی شاهرودی' نماینده ولی فقیه در استان کردستان به اندونزی و دیدار با علما و اندیشمندان و مقامات این کشور امضا شد.

این هیات ایرانی دیدارها و مذاکراتی نیز با 'سید السقاف' رییس طریقت خلوتیه اندونزی، پرفسور 'نجم الدین' رییس دانشکده ادبیات دانشگاه حسن الدین شهر ماکاسار و مسؤول بخش بین الملل مجلس العلمای سولاوسی جنوبی و پروفسور 'ویدیا' از دانشگاه حسن الدین انجام داد.

تفاهم نامه همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و دانشگاه 'حسن الدین' بزرگترین دانشگاه شرق اندونزی در شهر ماکاسار نیز از سوی رییس این دانشگاه ایرانی و انم دکتر 'ویدیا' رییس دانشگاه حسن الدین امضا شد.

در این تفاهم نامه دو طرف خواستار گسترش ارتباطات علمی و دانشگاهی بین دو طرف و تبادل دانشجو بین دانشگاه مذاهب و دانشگاه حسن الدین اندونزی شدند.

ایجاد و راه اندازی کرسی اسلام شناسی از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی ایران در دانشگاه حسن الدین از توافقاتی بود که بین دو طرف انجام و مقرر شد با اعزام دوره ای اساتید از ایران به اندونزی این کار انجام شود.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران از رییس دانشگاه حسن الدین اندونزی نیز دعوت کرد با سفر به ایران با دستاوردهای علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران بیشتر آشنا شود.

در دانشگاه حسن الدین شهر ماکاسار استان سولاوسی جنوبی اندونزی بیش از31 هزار دانشجو در رشته های مختلف زیر نظر حدود 500 استاد و هیات علمی تحصیل می کنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات