۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۰۱۸۹۳

پلیس اندونزی حکم بازداشت رهبر «جبهه مدافعان اسلام» را صادر کرد

پلیس اندونزی حکم بازداشت روحانی افراطی و رهبر یک گروه تندروی اسلامی در این کشور به نام جبهه «مدافعان اسلام» را به اتهام انتشار مطالب مستهجن و برخی مکالمات و تصاویر صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس اندونزی حکم بازداشت رزیق شهاب روحانی افراطی و رهبر یک گروه تندروی اسلامی در این کشور به نام جبهه مدافعان اسلام را که اکنون در عربستان سعودی است به اتهام انتشار مطالب مستهجن و برخی مکالمات و تصاویر صادر کرد.

خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) اعلام کرد براساس تحقیقات محققان پلیس، حکم دستگیری رهبر جبهه مدافعان از اسلام به دلیل 'موارد مشکوک به انتشار مطالب مستهجن و مکالمات و عکس' صادر شده است.

آرگو یوونو یک مقام پلیس جاکارتا پایتخت اندونزی گفت که حکم بعد از یک تحقق و برای بررسی خانه مظنون صادر شده است.

رزیق شهاب رهبر گروه تندروی است که تجمعات مختلفی را علیه فرماندار سابق مسیحی و از نژاد چینی جاکارتا برنامه ریزی و در دادگاه فرماندار جاکارتا علیه وی شهادت داد و این فرماندار را به کفرگویی و ضدیت با اسلام متهم کرد.

فرماندار سابق جاکارتا در رقابت های انتخاباتی برای تصدی فرمانداری در فروردین ماه گذشته، رقبای مسلمان خود را متهم به سوءاستفاده از قرآن کریم برای پیروزی در انتخابات کرده بود.

شهاب سابقه به راه انداختن تظاهرات گسترده علیه این فرماندار مسیحی را در کارنامه خود دارد.

محققان پلیس اندونزی اکنون پس از پرونده ای که برای رهبر تندرو اسلامی این کشور گشوده شده است، از اداره مهاجرت و پلیس مهاجرت خواستار جستجو در مورد لیستی از افراد شده اند.

تارنمای جاکارتا پست نیز روز امروز نوشت پلیس جاکارتا 'رزیق شهاب' را یک مظنون در مورد یک پرونده جنسی معرفی کرده است.

وی پیش از این در ماه های آوریل و مه نیز برای این پرونده احضار شده بود، اما به پلیس مراجعه نکرد.

گفته می شود 'رزیق شهاب' روحانی افراطی و رهبر یک گروه تندروی اسلامی در حال حاضر در عربستان سعودی است و مشخص نیست به زودی به اندونزی بازگردد./۸۴۷/ب103/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات