۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۰۲۳۱۲
یکی از رهبران حماس:

روابط حماس با ایران نوساناتی داشت اما قطع نشده بود

مسئول بخش روابط بین الملل جنبش حماس، گفت روابطمان با تهران نوساناتی داشت اما قطع نشده بود.
اسامه حمدان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسامه حمدان مسؤول بخش روابط بین الملل جنبش حماس که در برنامه «لعبه الامم» شبکه تلویزیونی المیادین، با موضوع سند سیاسی جدید جنبش حماس، سخن می گفت، اعلام کرد روابط ما با تهران ربع قرن و حتی بیش از آن قدمت دارد و ما نیز خواستار تقویت روابط هستیم.

مجری برنامه از حمدان درباره  صحت و سقم خبری در روزنامه الشرق الاوسط پرسید که در آن  آمده است مقامات حماس در ملاقاتی غیر علنی با نمایندگانی از سپاه پاسداران ایران و حزب الله در لبنان، برای توسعه روابط با تهران و از سرگیری کمک های ایران به حماس تلاش کردند و این تلاش نیز ثمر بخش بوده است حتی گفته می شود اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

مسؤول بخش روابط بین الملل جنبش حماس در پاسخ گفت: این خبر چیز جدیدی نیست، روابط ما با ایران قطع نشده بود اگر چه در آن نوساناتی به وجود آمده بود. از بیش از دو سال قبل در روند روابط بهبود حاصل شد و ما نیز بارها شفاف در این باره سخن گفته ایم. به همین منظور خبری که الشرق الاوسط منتشر کرد چیز جدیدی ندارد. 

وی در پاسخ به سوال مجری که به نظر می رسد این خبر صحیح است اظهار داشت: چه بسا بتوان گفت فراتر از صحیح است.

مجری پرسید آیا با سند سیاسی جدید، محتوای اسناد و مرامنامه های سابقی که در آنها آمده بود اسرائیل باید نابود شود، پایان یافته تلقی می شود؟  

مسئول بخش روابط بین الملل جنبش حماس در پاسخ اظهار داشت: چنین نیست، این سندی که شما می گویید در بیست بند تنظیم شده است، سرزمین فلسطین را از نهر(رود اردن در غرب) تا بحر(دریای مدیترانه در شرق)، راس ناقوره در شمال  تا ام رشاش در جنوب می داند، آزادی کامل فلسطین را خواستار است، هدف حماس را، آزادی تمامی سرزمین فلسطین می داند، کشور حقیقی فلسطین را ثمره آزادی سرزمین می داند در نتیجه فلسطین واقعی در تمامی اراضی فلسطین تشکیل خواهد شد در نتیجه تمامی سرزمین فلسطین باید بپا خیزد و در این سرزمین حتی در بخش کوچکی از آن، چیزی به نام اسرائیل وجود ندارد./994/ب102/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات