۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۰۲۷۰۱
رییس پارلمان لبنان:

ایران با شعار «نه شرقی و نه غربی» در برابر تحریم ایستاد

رییس پارلمان لبنان تأکید کرد که ایران با تمسک به شعار «نه شرقی و نه غربی» در برابر تحریم و توطئه ایستاده است.
نبیه بری رییس پارلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیه بری رییس پارلمان لبنان در پیامی که شب گذشته در مراسم بیست و هشتمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در بیروت قرائت شد، تصریح کرد: در آستانه بیست و هشتمین سالروز ارتحال پیشگام وحدت اسلامی و موسس جمهوری اسلامی ایران به حضرت آیت الله خامنه ای و ملت ایران به دلیل برگزاری انتخابات باشکوه و متمدنانه ریاست جمهوری درود می فرستیم. این انتخابات اوج تمسک ملت ایران به انقلاب و مبانی آن و همچنین نظام اسلامی را نشان داد.

وی با اشاره به پیشرفت ایران در زمینه های مختلف با وجود توطئه های بیگانگان و تحریم ها افزود: نزدیک به چهار دهه از انقلاب اسلامی در ایران می گذرد اما این انقلاب با وجود توطئه منافقان و تحریم های بیگانگان و جنگ ظالمانه همچنان با قدرت به کار خود ادامه می دهد و به سوی پیشرفت بیشتر در زمینه علمی و نظامی و اقتصادی گام برمی دارد.

نبیه بری اظهار داشت: ایران گام بلندی در پیشرفت و نوآوری برداشت و دشمنان انقلاب با وجود همه توطئه ها و فتنه ها نتوانسته اند خدشه ای بر این کشور وارد کنند. ایران با حکمت رهبران انقلاب و پافشاری بر حق جمهوری اسلامی ایران و تمسک ملت به شعار «نه شرقی و نه غربی» همه موانع را از بین برد.

رییس پارلمان لبنان ادامه داد: مسؤولان جمهوری اسلامی ایران در پرتو رهبری امام خمینی و استمرار این رهبری از سوی امام خامنه ای به مسائل داخلی بسنده نکرده بلکه دغدغه های مستضعفان و مظلومان جهان را دنبال می کنند.

جمهوری اسلامی ایران الگوی دموکراسی است

حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز در این مراسم گفت: دستاوردهای امام خمینی(ره) امیدها را میان امتی که با یأس و ناامیدی مواجه بود، بار دیگر شکوفا کرد. مقاومتی که بذر آن از سوی امام موسی صدر کاشته و از سوی امام خمینی ادامه یافت دشمن صهیونیستی را به خاک ذلت نشاند.

وی خاطرنشان ساخت: قدرت مقاومت اسلامی در لبنان و غزه سبب شکسته شدن اراده صهیونیستی شد و بیداری و لزوم شکست دشمن را میان امت نهادینه کرد. جمهوری اسلامی ایران در برابر همه تحریم ها ایستاد و امروزه به الگویی برای دموکراسی و انتقال مسالمت آمیز قدرت مبدل شده است.

این روحانی لبنانی تأکید کرد که لبنانی ها و اعراب باید به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در جنگ آزادی و مقاومت اذعان کنند.

حجت الاسلام خطیب ادامه داد: رهبران عربی باید در راستای کاهش خسارت ها و بازگشت به راه درست و گفت وگوی مبتنی بر تعقل و منطق بازگردند چرا که کینه توزی چیزی جز حسرت برای آنان به همراه ندارد.

وی در پایان بیان داشت که شعار وحدت اسلامی که از سوی امام خمینی(ره) پایه گذاری شد، عامل محافظت از امت اسلامی و مقابله با اتهامات به شمار می آید./980/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات