۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۰۲۸۳۷
رییس مرکز القرآن پاکستان در گفت‌وگو با رسا؛

اجلاس ریاض تعبیر «اسلام آمریکایی» را تصدیق کرد/ امام خمینی به جهان اسلام عزت بخشید

رییس مرکز القرآن اسلامی پاکستان گفت: دنیای شرق و غرب در مسایل بزرگ جهان همچون فلسطین، عراق و سوریه بدون حضور ایران اسلامی نمی توانند ھیچ تصمیمی بگیرند.
امام خمینی(ره)

خبرگزاری رسا ـ گروه بین الملل: همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با حجت الاسلام دکتر سید ذیشان حیدر حسینی، رییس مرکز القرآن اسلامی پاکستان و استاد حوزه و دانشگاه این کشور به گفت‌وگو نشستیم. آنچه در ادامه می‌آید متن این گفت‌وگو است:

با سلام. حضرتعالی به عنوانی یکی از نخبگان اسلامی پاکستان اندیشه امام خمینی را تا چه میزان در عصر حاضر مؤثر و مستمر می‌دانید؟
بسم الله الرحمان الرحیم. ابتدا دوست دارم به نابه خودم سالورز رحلت امام امت حضرت امام خمینی رحمة الله علیه را خدمت حضرت ولی عصر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر انقلاب امام خامنه ای دام ظله و همه مستضعفان عالم تسلیت عرض کنم.

در رابطه با تاثیر بین المللی اندشه امام خمینی (ره) باید تاکید کرد که این مساله از آن حیث حائز اهمیت است که در اوج و بلوغ اندیشه های لیبرالیسم و مارکسیسم یعنی دو قطب غرب و شرق که با آمریکا و شوروی نمود داشت ما شاهد شکوفایی گفتمان دیگری بودیم که برگرفته از اسلام ناب و اصیل محمدی بود.

در آن برهه استعمارگران و مستکبران خفقان عجیبی را در کشورهای اسلامی رقم زده بودند و همه امور در بلاد اسلامی با اجازه و اشراف آنان صورت می‌پذیرفت و در مقابل هیچ کس حق کوچک‌ترین اعتراضی نداشت. در چنین وضعیتی عالمی از فرزندان حسین بن علی علیه السلام در ایران علیه ستمگران و ظالمان به پا خواست و با صدایی رسا فریاد الله اکبر و نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را طنین انداز کرد. بدون اغراق می‌توان این قیام را انفجار نور در یک فضای ظلمانی توصیف کرد.

گفتمان امام خمینی (ره) بسیار سریع در ایران و سایر کشورهای اسلامی گسترش پیدا کرد و ما امروز بعد از چند دهه همچنان شاهد آن هستیم که اندیشه امام (ره) چون سدی مستحکم در برابر بدخواهی و دسیسه‌های دشمنان اسلام ایستادگی می‌کند. امام توانست با اندیشه توحیدی و استکبار ستیزانه خود ملت ها را از خواب رخوت بیدار کرده و نسلی را برای مقابله با جنایتکاران عالم پرورش دهد.

وضعیت سیاسی مسلمانان را قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران چگونه می‌بینید؟ قیام امام خمینی (ره) چه تغییراتی را در جهان اسلام ایجاد کرد؟
بر کسی پوشیده نیست که مسلمانان جهان بعد از دولت عثمانی به جز حرکات محدودی در برخی کشورهای اسلامی از قبیل پاکستان نقش موثری در سیاست‌های کلان جهانی نداشتند و ملت‌های دیگر نیز روی آنان حسابی جدی باز نمی‌کردند. اغلب حکمرانان بلاد اسلامی با فشارها و زورگویی‌هایی مواجه بودند که در مقابل آن سکوت می‌کردند چون جرات اعتراض نداشتند.

انقلاب اسلامی ایران را می‌توان فتح بابی برای نقش آفرینی مسلمانان در عرصه های سیاسی دانست. آقای دکتر ولایتی نقل می‌کردند که پس از انقلاب اسلامی ایران ایشان به عنوان وزیر امور خارجه در یک کنفرانس بین المللی شرکت می‎‌کنند. در آن کنفرانس استقبال به نحوی بود که وزاری خارجه و نمایندگان کشورهای مختلف برای ملاقات صف کشیده بودند. خب در آن برهه این مساله را در کدام کشور اسلامی می‌توان مشاهده کرد؟!

در چند سال کنش‌گیری ایران در منطقه محسوس تر است.
بله، دقیقا. اکنون شرق و غرب در مسائل و بحران‌های مهمی از قبیل فلسطین، عراق و سوریه بدون ایران نمی‌توانند هیچ تصمیم کاربردی را انجام دهند. همین مذاکرات هسته ای هم دال بر اهمیت جایگاه ایران است. اینکه کشور زورگو و مستکبری مانند آمریکا حاضر می‌شود با ایران سر یک میز مذاکره کند نشانگر موفقیت ایران است. اینکه آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست مساله دیگری است که تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی صورت می‌پذیرد. یعنی مسئولان آمریکایی در باره برجامی که خودشان پذیرفتند هر روز حرف متناقضی می‌زنند اما اصل مساله این است که آمریکا مجبور به عقب نشینی شد.

باید تاکید داشت که امروز ایران کشوری فعال است که در کنفرانس‌های مخالفان و موافقان نقش پررنگی دارد. در همین کنفرانس شرم آور ریاض سعودی ها همه هم و غم شان را بر روی متقاعد کردن سایر کشورهای اسلامی برای مقابله با ایران گذاشتند. این هم در راستای همان فرموده امام خمینی (ره) بود که این‌ها را اسلام آمریکایی خواند. اینکه دشمنان قسم خورده اسلام و متحدان آن علیه ایران اینگونه موضع‌گیری می‌کنند نشان دهنده درستی مسیری است که جبهه حق به رهبری ایران طی می‌کند. 

دلیل ترس و واهمه اینچنینی آمریکا و رژیم صهیونیستی از انقلاب اسلامی و فکر انقلابی امام خمینی (ره) چیست؟
جمهوری اسلامی ایران توانسته مصداق بارز فرموده خداوند متعال باشد که :«تُرْهِبُونَ بِهِۦ عَدُوَّ ٱللَّهِ وَ عَدُوَّكُمْ» به عبارت دیگر اقدامات ایران اسلامی دشمنان را به هراس انداخته است. همین مساله شیعه هراسی و اسلام هراسی که با همکاری غرب با برغی حکام به ظاهر اسلامی صورت می‌پذیرد به خاطر ترسی است که آنها از جامعه ایمانی ما دارند. دلیل اصلی این ترس این است که جمهوری اسلامی امروز به رهبری امام خامنه ای توانسته است در عرصه های مختلف پیشرفت های خیرکننده ای داشته باشد که این توان را به آن می‌دهد تا در برابر قدرت‌های بزرگ زورآزمایی کند./989/ب912/ک 

گفت‌وگو: فیض رضوی

ارسال نظرات