۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۰۴۰۳۰
وزیر اوقاف مصر:

مدرسه و مسجد دو رکن اساسی تقویت ارزش‌های اخلاقی هستند

وزیر اوقاف مصر با اشاره به اهمیت اخلاق‌گرایی در جامعه اسلامی، مسجد و مدرسه را دو رکن اساسی تقویت و گسترش ارزش‌هایی اخلاقی برشمرد.
مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر با بیان اهمیت پیشرفت علمی در مبارزه با جهل، فقر و بیماری تاکید کرد که آموزش و پرورش، هویّت ملی را شکل می‌دهد از این رو بایستی بر تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای شود.

وی که برای سخنرانی در همایش اندیشه اسلامی در مسجد امام حسین(ع) حاضر شده بود، افزود: اکنون زمان آن رسیده که ارزش‌های اسلامی در تمامی جوانب آموزشی و پژوهشی از تخته سیاه مدارس تا الگوهای آموزشی کلان گسترش یابد.

مختار جمعه خاطر نشان کرد: مسجد در تعیین و شکل‌دهی به هویّت ملی و دینی بسیار تاثیرگذار است. مسجد و مدرسه دو رکن اصلی تقویت روحیه وطن‌پرستی است از این رو وزارت اوقاف بر تنوع کار دینی و رسانه‌ای و فرهنگی بسیار اصرار دارد.

وزیر اوقاف مصر با اشاره به اهمیت علم و تعلیم در تربیت نسل‌هایی پیرو قرآن و سنت نبوی گفت: هیچ فردی به تنهایی نتوانسته ملّتی را تشکیل دهد و یا در مبارزه با تروریسم موفق باشد. امروز امت اسلامی نیازمند همکاری و همدلی بیش از پیش است.

از سوی دیگر جبر رییس مطبوعات مصر نیز با ابراز نگرانی از تغییر ارزش‌های اسلامی در سال‌های اخیر تاکید کرد که تقویت ارزش‌های اخلاقی و وجدان دینی از مسیر آموزش و کاشت بذر مبادی معرفتی صحیح امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: اگر اخلاق در جامعه‌ای از میان برود، آموزش نیز از آن جامعه رخت خواهد بست لذا باید در جهت تقویت ارزش‌های اخلاقی در تمامی سطوح آموزشی و تربیتی تلاش مضاعفی صورت بگیرد./981/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات