۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۰۵۶۸۶
یکی از علمای عراق:

علمای اسلام نباید بازیچه سیاستمداران شوند

یکی از علمای عراق تصریح کرد: علمای اسلام نباید بازیچه دست سیاستمداران و حاکمان ظالم شوند.
آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، امروز طی پیامی به انتقاد از برخی علما پرداخت و گفت: برخی از مفتی‎ها با سر تعظیم فرود آوردن در برابر سیاست و احزاب کوته بین از حدود دینی خود تجاوز کردند.

وی افزود: علمای دین که صدای دین، حقیقت، اسلام و رحمت در امت اسلامی هستند باید برای حل مشکلات، کاهش اختلافات و آثار سوء آن‎ها تلاش مضاعفی انجام دهند.

یکی از علمای عراق تصریح کرد: اگر علمای دین، رهبری امت را بر عهده می‎گرفتند چنین مشکلاتی را در جهان اسلام شاهد نبودیم. متاسفانه برخی از علما در دام شهوت سیاستمداران افتادند و فرصت حل مشکلات و حرکت در جهت مصالح امت اسلامی را از دست دادند.

وی ادامه داد: دهه پایانی ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای دعوت مردم به خداوند متعال است تا شاید از این مشکلات موجود در منطقه رهایی یابیم.

آیت الله مدرسی خاطرنشان کرد: ارتباط میان علمای دین باید بیشتر شود تا حداقل در مواجهه با مشکلات فتواهای یکسان صادر کرده و در دام مصالح حاکمان نیفتند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) مبنی بر بر دوری از ظلم و ستم بیان داشت: علمای اسلام باید حاکمان کشورهای خود را به سمت دوری از از ظلم و اختلاف پراکنی که به زیان امت اسلامی است، دعوت کنند.

این عالم عراقی خاطرنشان کرد: امت اسلامی وظیفه دارد که با فشار به علمای خود اجازه نداده که آن‎ها بازیچه دست حاکمان و مسؤولان سیاسی شوند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات