۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۰۵۷۸۱

کتاب‌های بریل جشنواره کتابخوانی رضوی به کتابخانه‌های کشور ارسال می‌شود

واحد بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم سه عنوان کتب هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را به خط بریل تبدیل کرده است که این کتاب‌ها به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارسال می‌شود.
کتاب بریل

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، سه عنوان کتاب از منابع مسابقه کتابخوانی رضوی در 5 جلد و با شمارگان 1025 نسخه در 125865 صفحه در بهار قرآن توسط واحد تولید کتاب بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم رونمایی و برای بهره‌مندی روشندلان آماده ارسال به بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور شده است.

گفتنی است، مراسم رونمایی این کتابها با حضور حجت‌الاسلام جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم و شماری از کارشناسان ستاد و کتابداران در این اداره کل برگزار شده است.

حجت‌الاسلام  جباری در آیین رونمایی، از خدمات و تلاش های کتابداران بخش تولید بریل نابینایان تشکر و قدردانی کرد و افزود: از الطاف الهی و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که این کار معنوی  ـ فرهنگی همزمان با بهار قرآن به اتمام رسیده و بهزودی در اختیار روشندلان عزیز در سراسر کشور قرار می‌گیرد.

وی پاداش این حرکت ارزشمند و دینی در ماه مبارک رمضان را مضاعف عنوان کرد و افزود: باعث خرسندی و شادمانی است که لبخند رضایت نابینایان عزیزمان را با تولید و انتشار چنین کتاب هایی شاهد هستیم.

وی گفت: اقدامات فرهنگی و معرفی کتابهای مفید توسط بخش نابینایان گام مهمی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی است و بدون شک تداوم و حمایت از چنین فعالیت‌هایی امکان توزیع عادلانه مطالعه برای همگان را در جامعه فراهم می کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همچنین اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع بریل و نیاز مبرم روشندلان به منابع جدید، این اداره کل تکلیف خود دانست تا در رفع این نیاز اقدامی مؤثر و خداپسندانه بردارد. جباری تولید کتاب های بریل ویژه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را به درخواست اداره کل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد.

در ادامه این مراسم، حسن عبدلی، مسئول تولید کتب بریل اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در خصوص چاپ و انتشار این کتاب ها گفت: سن عنوان کتاب بینایی در پنج جلد بریل تولیده شده که هر جلد آن شامل 205 نسخه با موضوع زندگینامه امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) است که مجموع آن به 1025 نسخه می رسد.

عبدلی سپس بیان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای شرکت در مسابقه کتابخوانی رضوی، تمامی مراحل تولید این کتاب ها  در پنجاه روز به پایان رسید تا روشندلان عزیز همانند دیگر اقشار در مسابقه کتابخوانی رضوی شرکت فعال و گسترده داشته باشند. وی در آخر گفت: مجموع تعداد صفحات 125865 بریل است.

خاطرنشان می شود کتاب های «ده قصه از امام رضا (ع)»، نوشته مژگان شیخی، «بانوی ملکوت»، نوشته آیت الله کریمی جهرمی و «امام رضا(ع) و زندگی»، نوشته مهدی غلامعلی سه عنوان کتابی است که به خط بریل تبدیل شده و آماده ارسال به سراسر کشور می‌باشد./۹۹۸/د ۱۰۲/ش

ارسال نظرات