۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۰۶۲۲۴

تأکید شیخ نعیم قاسم بر روابط عمیق حزب الله و جریان ‌آزاد ملی

معاون دبیرکل حزب الله لبنان روابط این حزب با جریان آزاد ملی را عمیق و استراتژیک توصیف کرد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگو با روزنامه الدیار درباره ارتباط این حزب با جریان آزاد ملی گفت: بارها تکرار کردیم که روابط ما با این جریان تحت تاثیر گفت وگوها و اختلافات جزئی قرار نمی گیرد و ما هر زمان که با جریان آزاد ملی در برخی مسائل جزئی دچار اختلاف می شویم، بلافاصله مشخص می شود که این اختلافات کاملا صوری و محدود بوده و تاثیری بر روابط ندارد.

وی افزود: اختلاف دیدگاه ها در پرتو ارتباطات عمیق نمی تواند بر این روابط تاثیر منفی بگذارد و کسانی که گفت وگوهای انتخاباتی را در ماه های گذشته پیگیری کرده اند، می دانند که مشکل با دیگران است نه با جریان آزاد ملی. 

عضو ارشد مقاومت اسلامی با اشاره به اینکه اختلاف استراتژیکی میان حزب الله و جریان آزادی ملی وجود ندارد، تصریح کرد: باید اذعان داشت در شرایط بسیار پیچیده و حساس گفت وگوهای قانون انتخابات شاهد مواضع بزرگ و مهمی از سوی میشل عون رییس جمهور لبنان در قبال مقاومت و اوضاع داخلی کشور بودیم و سید حسن نصرالله  دبیرکل حزب الله نیز بر روابط عمیق با جریان آزاد ملی تأکید کرده بود.

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: برخی گروه ها از روابط حزب الله و جریان آزاد ملی متضرر و ناراحت هستند و در راستای ایجاد مشکلات تلاش می کنند اما همه این اقدامات همانند گذشته محکوم به شکست است چرا که ائتلاف میان دو طرف بر اساس قواعد ثابتی بنا شده است نه مصالح زودگذر و آنی.

معاون دبیرکل حزب الله در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قانون نسبیت بر اساس 15 حوزه انتخاباتی خواسته حزب را برآوده می کند، گفت: حزب الله تصویب قانون انتخابات بر اساس نسبیت را گامی سیاسی بی نظیر در کشوری می داند که از روز اول بر اساس قانون اکثریت فعالیت می کرد. این قانون با توجه به مذاکره 8 ساله، بهترین قانون به شمار می آید.

وی ادامه داد: قانون نسبیت از عدالت بیشتری برخوردار است و کرسی ها را به صورت واقعی میان گروه های سیاسی تقسیم کرده و این اجازه را به گروه های کوچک می دهد که در انتخابات مشارکت کرده و در پارلمان حضور یابند.

شیخ نعیم قاسم با تأکید بر اینکه نسبیت بر اساس یک حوزه بهترین قانون است، خاطرنشان ساخت: این قانون به بحث و بررسی دقیق و بیشتری نیاز داشت اما همین که قانون نسبیت تصویب شد یک دستاورد بزرگ محسوب می شود. امیدواریم قانون جدید سبب بروز شگفتی در کرسی های پارلمان شده و شاهد شخصیت های جدیدی باشیم./980/ب902/د

ارسال نظرات