۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۰۹۵۸۵
مقام کویتی:

اختلاف با قطر زلزله‌ای در شورای همکاری خلیج‌فارس ایجاد کرده است

معاون وزیر خارجه کویت با اشاره به اینکه اختلافات بوجود آمده با قطر زلزله‌ای در شورای همکاری خلیج فارس است، بر ضرورت مهار این اختلافات تأکید کرد.
«خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت

به گزارش خبرگزاری رسا، «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت که به لندن سفر کرده است، گفت که با «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس دیدار و درباره تحولات اخیر منطقه به خصوص بحران بوجود آمده در روابط قطر با چند کشور عربی بحث و گفت‌وگو کرده است.

جارالله در گفت‌وگو با خبرگزاری کویت اظهار داشت که «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس بزودی در سفری رسمی برای بررسی اختلافات بوجود آمده با قطر و راهکارهای مهار این اختلافات به کویت سفر می‌کند.

وی افزود که در دیدار با جانسون، تحولات منطقه و اختلافات با قطر و تلاش‌های کویت برای رفع این اختلافات را بررسی کرده و جانسون نیز تلاش‌های «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در این زمینه را ستوده است.

جارالله همچنین اهمیت مهار این اختلافات به دلیل پیآمدهای زیاد و خطرناک آن بر شورای همکاری خلیج‌فارس و حتی کل منطقه عربی و جهان را مورد تأکید قرار داد.

وی تصریح کرد که این اختلافات ممکن است پیآمدهایی برای وحدت شورای همکاری خلیج‌فارس داشته باشد، شورایی که الگوی وحدت و انسجام بین اعضای آن بود اما متأسفانه این اختلافات به منزله زلزله‌ای برای این شوراست و لذا تلاش برای مهار این اختلافات ضروری است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات