۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۰۹۷۸۴
معاون شیخ الازهر:

حجاب از احکام مسلّم و قطعی اسلام است

معاون شیخ الازهر با انتقاد از برخی تفسیرها درباره احکام دینی تاکید کرد که حجاب از دستورات اساسی اسلام است.
عباس شومان

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان معاون شیخ الازهر مصر در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک در واکنش به پدیده بی‌حجابی و بد حجابی تاکید کرد که رعایت حجاب از دستورات اسلامی بوده و منکر آن جاهل به احکام الهی است.

وی با انتقاد از برخی تفسیرها از آموزه‌های دینی خاطر نشان کرد: به تازگی برخی مدعیان فهم دین می‌گویند «مگر مشکلات جامعه وابسته به حجاب است که اگر پوشش رعایت شود سایر مشکلات نیز برطرف خواهد شد.» این سخن بسیار خطرناک و به دور از منطق است.

شومان افزود: باید نسبت به درک و فهم کسانی که خود را مفسر آیات قرآنی و اقوال فقها دانسته و اجماع علما در مساله لزوم حجاب برای زنان را زیر سوال می‌برند، تشکیک کرد.

معاون شیخ الازهر با اشاره به منشأ فهم ناصحیح این افراد تصریح کرد: ظاهرا این افراد میان حجاب و استفاده از نقاب دچار خلط کرده‌اند. مساله حجاب از دستورات قطعی و مسلّم اسلامی است که هیچگونه جای تردیدی در آن نیست بلکه در خصوص استفاده از نقاب در میان فقها اختلاف وجود دارد.

وی با هشدار نسبت به کسانی که آموزه‌ها و احکام اسلامی را دستاویز امیال و راهی برای وصول به منافع شخصی خود می‌انگارند، اظهار داشت که هیچ فردی اجازه اظهار نظر در مساله حجاب را ندارد زیرا رعایت حجاب از مسلّمات دینی است./981/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات