۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۱۰۰۴۱
شیخ نعیم قاسم:

آمریکا، انگلیس و فرانسه نماد تروریسم دولتی هستند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان از آمریکا، انگلیس و فرانسه به عنوان نماد تروریسم دولتی یاد کرد.
«نعیم قاسم»

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در همایش دندانپزشکان که در کاخ اونیسکو برگزار شد، با اشاره به اینکه آمریکا، غرب و اتحاد شوروی سابق، تروریسم را در منطقه تاسیس و حمایت کردند، گفت: این کشورها به جای عدالت و توازن و توجه به مسائل ملت ها اقدام به تخریب و قتل و فتنه جهت تسلط بر سرنوشت ملت ها کردند. 

وی از دو نوع تروریسم دولتی و سازمانی یاد کرد و افزود: تروریسم دولتی در تروریسم آمریکا و فرانسه و انگلیس و اسرائیل متبلور است و تروریسم سازمانی نیز تروریسم تکفیری و همه سازمان های اطلاعاتی را شامل می شود که به حمایت از تروریست هایی نظیر گروه منافقین خلق پرداخته اند که شیوه تخریب و قتل را در پیش گرفتند.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: کشورهای بزرگ جهان همه زمینه های گسترش فرهنگ وهابیت در شرق و  غرب را جهت آغاز فعالیت گروه های تروریستی فراهم کرده و این مساله از افعانستان شروع شد.

محاصره ایران از اهداف تروریسم تکفیری و آمریکایی است

شیخ نعیم قاسم به اهداف تروریست های تکفیری و آمریکایی و صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: ضربه زدن به مساله فلسطین که گاهی به صورت مستقیم و گاهی با ضربه زدن به اعراب و درگیر کردن کشورهای منطقه صورت گرفت، محاصره ایران برای عدم برپایی جمهوری اسلامی نظیر جنگ تحمیلی صدام حسین و همچنین جلوگیری از انتشار اسلام اصیل بر اساس منابع فکری و سیاسی و اجتماعی و عملی برای گسترش اندیشه های غرب از این اهداف به شمار می آید.

وی از جنگ 33 روزه به عنوان جنگی خطرناک و بزرگ از سوی رژیم صهیونیستی یاد کرد و ادامه داد: مقاومت اسلامی توانست پروژه خطرناک منطقه جدید را ناکام ساخته و شکست بزرگی بر صهیونیست ها وارد کند. دشمن که به شدت از این شکست هراسان شده است به فکر راه های دیگری برآمده و بر این اساس جنگ علیه سوریه را در سال 2011 به راه انداخته و آن را «مدیترانه جدید» نامگذاری کرد.

این روحانی لبنانی با تأکید بر اینکه حزب الله از روز اول نسبت به این توطئه آگاه بود، خاطرنشان ساخت: ما با قدرت و در زمان مناسب در سوریه حضور یافتم اما نباید فراموش کنیم که همه این مشکلات از آمریکا و برای حفظ مصالح رژیم صهیونیستی پدید آمدند. آمریکا تروریسم تکفیری را تأسیس و از آن حمایت کرد و امکانات فراوانی را در اختیار آنها قرار داد.

حمله آمریکا به داعش به موصل و رقه منحصر می شود

وی تأکید کرد: آمریکا پس از ناکامی داعش در اجرای توطئه های آن هم اکنون ادعای مبارزه با این گروه را در موصل و رقه دارد اما در سایر مناطق همچنان به حمایت از تروریست ها ادامه می دهد و جبهه النصره را برای اهداف دیگر ذخیره کرده است. 

شیخ نعیم قاسم بیان داشت: به استکبار جهانی می گوییم بارها شانس خود را برای مقابله با محور مقاومت امتحان کرده و به نتیجه نرسیدید و از این به بعد نیز توانایی پیروزی نخواهید داشت زیرا ما با عزم و اراده در صحنه حضور یافته و آمادگی هرگونه جنگ را داریم، اما به هر حال ما در موضع دفاعی قرار داریم نه تهاجمی و خواستار استقلال کشور و آزادی سرزمین هستیم.

نایب رییس حزب الله لبنان از رژیم صهیونیستی و تکفیری ها به عنوان دو روی یک سکه عنوان کرد و گفت: ما هنگامی که با تکفیری ها می جنگیم در حقیقت با اسرائیل در جنگ هستیم و آزادی سرزمین از لوث تروریست ها به معنای نبرد با دشمن صهیونیستی است.

وی با اشاره به پیش بینی برخی کارشناسان مبنی بر اینکه لبنان نیز به بحران سوریه دچار خواهد شد، تصریح کرد: لبنان هیچگاه دچار این بحران نشد و این به فضل حضور حزب الله در صحنه بود. لبنان با استفاده از معادله ارتش، ملت و مقاومت توانست در برابر تکفیری ها ایستاده و پیشگام خدمت به لبنانی هاست. ما هیچگاه به فکر مصالح بیگانگان نبوده و کسی نمی تواند ما را متهم به مزدوری کند./980/ب901/د

ارسال نظرات