۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۱۰۹۱۵
شیخ نعیم قاسم:

عربستان و قطر حامی تروریست‎ها در سوریه هستند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اختلاف میان عربستان و قطر تأکید کرد که این دو کشور حامی تروریست‎ها در سوریه هستند.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگو با یکی از شبکه های ماهواره ای درباره تهدیدهای صهیونیستی تأکید کرد که این تهدیدها هیچ اثری در ما نخواهد گذاشت زیرا با هدف افزایش روحیه صهیونیست ها صورت می گیرد.

وی افزود: پیروزی در سال 2006 سبب تأسیس قدرت بازدارندگی شد که بر اساس آن رژیم صهیونیستی 11 سال است از هرگونه اقدام احمقانه خودداری کرده و در این سال ها بر قدرت و توانایی خود افزودیم.

عضو ارشد مقاومت تصریح کرد: اگر در حالت ضعف قرار داشتیم اسرائیل در سال های گذشته اقدام به حمله نظامی و جنگ می کرد اما قدرت روزافزون حزب الله سبب عدم تحقق این مساله شد و ما هم اکنون در جایگاه پیشرفته ای قرار داریم.

وی روابط با جنبش امل را ثابت و استراتژیک توصیف کرد و اظهار داشت: مقاومت اسلامی راه خود را ادامه داده و در مرزها و داخل کشور بر اساس نیازها فعالیت می کنیم. نکته مهم این است که حزب الله به هیچ وجه نمایشی و رزمایشی نبوده و در حال کسب دستاورد و تقویت است.

شیخ نعیم قاسم به بررسی آخرین تحولات منطقه پرداخت و ادامه داد: حزب الله حامی صلح ملی و همچنین آتش بس در مناطق مختلف سوریه است. مشکل بین قطر و عربستان نیز درباره نفوذ و تسلط است در حالی که هر دو کشور از گروه های تندرو در سوریه حمایت می کنند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: پوشیده نماند که حزب الله در حل بحران کفریا و فوعه و زبدانی و مضایا با قطر همکاری و دستاوردهای بسیار مهمی در این چهار منطقه محقق کرد، همانگونه که در برخی مسائل انسانی و حل مشکلات بازداشت شدگان قطری در عراق با این کشور مذاکره داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت که عربستان، قطر را به گسترش روابط اقتصادی با ایران سوق داد./980/ب902/د

ارسال نظرات