۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۱۱۴۳۲
امام جمعه برج البراجنه:

امنیت منطقه منوط به پاکسازی کامل از لوث تروریسم است

امام جمعه برج البراجنه بیروت با اشاره به ادامه خطر گروه های تروریستی، امنیت منطقه را منوط به پاکسازی کامل از لوث تروریسم دانست.
حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امام حسین(ع) بر لزوم بازگشت امید به ملت لبنان تأکید کرد و گفت: شهروندان با مشکلات فراوانی نظیر بیکاری و حضور گسترده آوارگان سوری دست و پنجه نرم می کنند و دولت باید بدون تأخیر درصدد هماهنگی با دولت سوریه جهت بازگشت آوارگان باشد.

وی افزود: پرونده آوارگان سوری باید به بهترین شکل حل و فصل شود و به دور از اهداف سیاسی و امنیتی خدشه دار حقوق بشر و سازمان ملل و کمیساریای آوارگان و موسسه های انسانی به سرانجام برسد.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: ما راضی به آشوب و ناامنی و درگیری های انسانی مسموم نیستیم و نباید در راستای افزایش بحران آوارگان سوری بر اساس پافشاری بر عدم هماهنگی با دولت سوریه اقدامی کنیم. دولت لبنان موظف به پایان این پرونده بر اساس مصالح لبنان و به دور از پروژه های اقلیمی و بین المللی است.

حجت الاسلام قبلان اوضاع اقتصادی لبنان و وضع معیشتی مردم را بحرانی توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: سیاستمداران از بازی و تصفیه حساب های سیاسی و انتخاباتی به شدت خودداری کنند و اصلاحات به سرعت آغاز شود چرا که مردم خواستار درمان ریشه ای اقتصاد، تصویب قانون افزایش حقوق کارگران و کارمندان و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی هستند.

وی آزادی موصل را به ملت عراق تبریک گفت و ادامه داد: شکست داعش در این کشور به فضل جانفشانی های ملت عراق و همکاری محور مقاومت محقق شد. همه ما باید در راستای تکمیل این جنگ در سوریه همکاری کنیم زیرا امنیت منطقه منوط به پاکسازی کامل از لوث تروریسم است.

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان هجمه علیه ارتش این کشور را غیرقابل قبول خواند و تأکید کرد: ارتش نشان داد که به وسیله شراکت با ملت و مقاومت می تواند در برابر خطر صهیونیستی و تکفیری بایستد. تحولات جرود عرسال و سایر مناطق به ویژه اردوگاه های آورگان نشان دهنده این مساله است که باندهای تروریستی و تکفیری همچنان فعال بوده و باید با همه توان در برابر آنها ایستاد./980/ب901/د

ارسال نظرات