۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۱۱۶۴۱
شیخ نعیم قاسم:

سنگ اندازی در برابر بازگشت آوارگان سوری کاملا سیاسی است

معاون دبیرکل حزب الله با انتقاد از جلوگیری از بازگشت ‌آوارگان سوری به لبنان گفت: سنگ اندازی در برابر بازگشت آوارگان سوری کاملا سیاسی است.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهادت یکی از نیروهای این حزب در مجمع امام مهدی(عج) منطقه الغازیه بر لزوم حل مشکل آوارگان سوری تأکید کرد و گفت: عدم بازگشت آوارگان سوری در لبنان یک تصمیم بین المللی است که می خواهند از آن علیه نظام سوریه استفاده کنند. 

وی دولت لبنان را به رهایی از فشارهای سیاسی عربی و بین المللی و آغاز گفت وگو با دولت سوریه جهت بازگشت آوارگان به این کشور فراخواند و افزود: با این پرونده باید بر اساس پارامترهای انسانی رفتار کرد نه سیاسی.

عضو ارشد مقاومت اسلامی همچنین از دولت خواست واقعیت های آوارگان و لبنانی ها را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد چرا که آوارگان سوری از فقر، بیماری و شرایط سخت اجتماعی رنج برده و لبنانی ها نیز بهای حضور گسترده سوری ها در کشور را پرداخت می کنند.

وی بازگشت آوارگان سوری به مناطق آزاد شده را به نفع آنان دانست و تصریح کرد: سنگ اندازی در برابر بازگشت آوارگان سوری کاملا سیاسی است و غربی ها می خواهند از پرونده آوارگان سوری در لبنان برای فشار سیاسی بر نظام سوریه استفاده کنند تا بگویند که نظام بشار اسد عامل اصلی این مهاجرت است.

شیخ نعیم قاسم همچنین اظهار داشت که برخی از آوارگان سوری به کشور خود بازگشته اند اما ماهانه به لبنان می آیند و کمک های مادی سازمان ملل را دریافت می کنند.

وی سازمان ملل و کشورهای بزرگ را عامل جلوگیری از بازگشت آوارگان به سوریه عنوان کرد و ادامه داد: وقتی میان لبنان و سوریه روابط برادری و دیپلماسی برقرار است و سفیر سوریه در لبنان حضور دارد، چرا نباید درباره بازگشت آوارگان سوری به لبنان با دولت این کشور گفت وگو کرد؟

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: ما امروزه در برابر تحول واقعی قرار داریم که از سوی مقاومت و محور آن رقم خورده است. اگر مقاومت در برابر تروریسم تکفیری در منطقه نمی ایستاد هم اکنون زمینه های اعلام حاکمیت رژیم صهیونیستی فرارسیده بود./980/ب902/د

ارسال نظرات