۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۱۲۸۶۵
شیخ نعیم قاسم:

مقاومت سبب شکست پروژه تکفیر در مدت ۳ سال شد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که اگر مقاومت نبود پروژه تکفیر طی مدت ۳ سال با چنین شکست بزرگی مواجه نمی شد.
«نعیم قاسم»

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی جمعیت آموزش دینی اسلامی برگزار شد، درباره جنایت های رژیم صهیونیستی در قدس گفت: ممنوعیت ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی به غیر از دروازه های غیر الکترونیکی نشان دهنده اوج ضعف صهیونیست ها در مقابله با نمازگزاران است و آنان می خواهند فشار شدیدی به نمازگزارانی وارد کنند که تنها برای سجده در برابر خداوند به مسجد می آیند. 

وی افزود: سینه سپر کردن فلسطنیان و اقامه نماز در خیابان ها و کوچه های منتهی به مسجد الاقصی به مثابه رأس خنجری برای مقاومت و ایجاد تغییر در راستای مصالح ملت فلسطین است.

عضو ارشد مقاومت تصریح کرد: در طول تاریخ می بینیم که اگر حمایت های بین المللی بزرگ و حمایت مالی و نظامی بی حد و مرز از اسرائیل نبود این رژیم هیچگاه نمی توانست اشغالگری خود را تا به امروز ادامه دهد. اما فلسطینیان با توکل به خداوند و اراده ای آهنین در برابر صهیونیست ها ایستاده اند.

وی با اشاره به شکست حمایت های جهانی از رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه اظهار داشت: دشمن در آن جنگ نتوانست بر مقاومت فائق آمده و در برابر اراده و تعداد بسیار کمتر نیروهای مقاومت شکست خورد. این ویژگی نزد ملت فلسطین نیز وجود دارد و اگر دولت های عربی و اسلامی اندکی به یاری این ملت بپردازند پیروزی های بزرگی رقم خواهد خورد.

شیخ نعیم قاسم برپایی دولت صهیونیستی در پرتو حضور مقاومت اسلامی را غیرممکن خواند و ادامه داد: دولت هایی که به دنبال صلح با صهیونیست ها هستند چیزی جز ناامیدی و شکست نخواهند دید. تحولات کنونی در منطقه بر پیروزی های محور مقاومت و ناکامی محور مخالف مقاومت دلالت دارد.

وی اقدامات تکفیری ها را کاملا در راستای مصالح آمریکا و اسرائیل دانست و تأکید کرد: مقاومت ضربات سنگینی بر تکفیری ها وارد کرده است و اگر محور مقاومت نبود پروژه تکفیر در مدت سه سال به چنین شکستی مواجه نمی شد. مساله مهم این است که با رسوا کردن این پروژه و خلافت توهمی آن به پیروزی رسیدیم تا مردم بدانند نور حق با مقاومت است نه تکفیر.

شیخ نعیم قاسم درباره مشارکت این حزب در سوریه گفت: پروژه تکفیر خطر بزرگی برای سوریه و عراق و یمن و لبنان و منطقه بود و ابزار صهیونیستی به شمار می آمد. ما در سرنگونی این پروژه در سوریه و عراق نقش داشتیم و هم اکنون با تکفیری ها در عرسال و القلمون مشغول به مبارزه هستیم./980/ب901/د

ارسال نظرات