۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۱۲۹۵۸

تکاپوی صهیونیست‌ها برای نفوذ در آسیای میانه

رژیم صهیونیستی پس از افتتاح سفارت خود در ترکمنستان در تلاش برای حضور در قلمرو همسایه شمالی ایران به بهانه گسترش روابط فیمابین است.
حضور صهیونیست ها در ترکمنستان آسیای میانه

به گزارش خبرگزاری رسا، هیأتی از مقامات رژیم صهیونیستی به سرپرستی «الکساندر بن زوی» معاون مدیر کل و مدیر معاونت اوراسیا وزارت امور خارجه این رژیم صبح امروز وارد «عشق آباد» پایتخت ترکمنستان شدند.

در این سفر مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی با مقامات ارشد ترکمنستان دیدار کردند.

در این دیدار طرفین بر اهمیت سفرهای متفاوت در سطوح مختلف جهت گسترش هر چه بیشتر مناسبات فیمابین تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، در این رایزنی‌های سیاسی طرفین مسائل گسترش تعاملات سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین «عشق­‌آباد» و «تل‌آویو» را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سال 2009 میلادی تصمیم گرفت، سفارتخانه دائم این رژیم را با تعیین سفیر خود در ترکمنستان افتتاح کند.

پیشتر طرف ترکمنی با 2 سفیر پیشنهادی این رژیم که یکی از آنان «روون دانئل» جاسوس سابق موساد در «مسکو» و دیگری «حایم کورن» دیپلمات و مدرس کالج امنیت ملی رژیم صهیونیستی، موافقت نکرده بود.

اما در سال 2013 رژیم صهیونیستی پس از «باکو» پایتخت آذربایجان، دومین سفارت خود را در نزدیکی مرزهای ایران در عشق‌‏آباد افتتاح کرد و در حال حاضر دومین سفیر این رژیم در ترکمنستان مشغول فعالیت است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات