۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۵۱۴۴۱۴

تلاش دیپلماتیک اندونزی برای خروج مسجدالاقصی از کنترل رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه اندونزی اعلام کرد کشورش برای آزادسازی مسجدالاقصی از کنترل رژیم صهیونیستی تلاش خواهد کرد.
مسجدالاقصی قدس فلسطین رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی اعلام کرد این کشور تلاش های دیپلماتیک خود را برای آزادسازی مسجدالاقصی از کنترل رژیم صهیونیستی انجام می دهد.

وزیر امور خارجه اندونزی عصر روز گذشته گفت: ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از خشونت ها از سوی نیروهای صهیونیست در مسجد الاقصی انجام خواهیم داد. هرگونه محدودیت برای ورود مسلمانان به این مسجد غیرقابل قبول است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، دولت اندونزی هرگونه خشونت و نقض حقوق بشر از جمله شهادت تعدادی از مردم به دست نیروهای رژیم صهیونیستی را که قصد داشتند از حق خود برای انجام وظایف مذهبی در مسجد الاقصی استفاده کنند، محکوم کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی امروز نیز در آستانه برگزاری نماز جمعه مانع ورود مردان فلسطینی زیر 50 سال به محله‌های قدیمی شهر قدس اشغالی و مسجد الاقصی شد.

تنش ها در فلسطین اشغالی از روز جمعه 23 تیر ماه براثر درگیری میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی و در پی آن بستن درهای مسجد الاقصی به دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزایش یافت.

نیروهای اشغالگر بامداد امروز نیز حدود 120 تن از نمازگزاران معتکف در مسجد الأقصی را دستگیر و ده ها تن را زخمی کردند که در این میان 15 نمازگزار و 6 نیروی امدادی مورد اصابت گلوله های پلاستیکی از ناحیه سر قرار گرفتند.

اندونزی از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نیز خواست نشستی برگزار و بحران در مسجد الاقصی را بررسی کنند.

نماینده دائم اندونزی در شورای امنیت سازمان ملل نیز هفته جاری گفت که جاکارتا نمی تواند خشونت های سیستماتیک و نقض حقوق اساسی مردم فلسطین از جمله عبادت در مسجد الاقصی را از سوی رژیم صهیونیستی تحمل کند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات