۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۱۴۵۹۱
شیخ نعیم قاسم:

آرزوی برپایی امارت جبهه النصره در لبنان به پایان رسید

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که جنگ مقاومت در عرسال سبب پایان حضور جبهه النصره و آرزوی این گروه برای برپایی امارت در لبنان شد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای حزب که در مجتمع حضرت مجتبی(ع) در منطقه السان تیریز برگزار شد، گفت: اگر در سوریه نمی جنگیدیم هم اکنون باید در خانه ها و روستاها و شهرهایمان به نبرد تروریست ها می پرداختیم. تصمیم گرفتیم پیش از آنکه آنان به سوی ما بیایند ما به سوی آنان برویم و بر همین اساس در سوریه با آنها جنگیدیم.

وی افزود: نتیجه بزرگ حضور ما در سوریه این بود که آنان نه تنها شکست خوردند بلکه از هم فروپاشیدند و به جنگ یکدیگر پرداختند و دولت های حامی نیز از حمایت خود دست برداشتند زیرا تروریست ها نتوانستند وظایفی که به آنها محول کرده بودند به خوبی انجام دهند.

این روحانی لبنانی جنگ عرسال را نمایشگر کامل و روشن معادله ارتش، ملت و مقاومت خواند و تصریح کرد: سخن گفتن از این معادله همانند لوح تزیینی و نمایشی نیست بلکه نماد زندگی ما به شمار می آید. ارتش و ملت و مقاومت در این جنگ حضور داشتند؛ مقاومت به صورت مستقیم به جنگ پرداخت، ارتش وظیفه پشتیبانی و جلوگیری از نفوذ تروریست ها را برعهده داشت و ملت نیز حمایت رسانه ای و سیاسی و عملی انجام می داد. 

جنگ در عرسال به راحتی به پایان رسید

وی ادامه داد: این جنگ سبب پایان جبهه النصره در لبنان شد و به آرزوی برپایی امارتی که از سال 2014 درصدد آن بودند، پایان داد. پیروزی در عرسال به توقف و ریشه کن شدن دخالت های بیگانگان برای ضربه زدن به بافت لبنان انجامید.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان ساخت: مردم در رسانه ها مشاهده کردند که در این جنگ به راحتی پیروز شدیم. ما ماه گذشته تصمیم گرفتیم که این جنگ را آغاز کنیم اما عجله را ضروری ندیده و سید حسن نصرالله پس از ماه رمضان به جوانان اعلام کرد که در آرامش آماده نبرد شوید بنابراین در فرصت لازم به آمادگی رسیدیم و تأکید کردیم که هیچ عجله ای در این جنگ نداریم اما تکفیری ها به سرعت از میدان فراری شده و پیروزی راحتی دست یافتیم.

وی درباره هجمه صورت گرفته علیه مقاومت به دلیل جنگ با تکفیری ها گفت: برای همگان ثابت شده است که دفاع از وطن و آزادی سرزمین از مقدس ترین فعالیت های ملی به شمار می آید. ما به شهادت کسی نیازی نداریم بلکه خون شهدا و پیروزی های درخشان بهترین شاهد برای ملی گرایی ما محسوب می شود. 

تخریب و ویرانی نتیجه حضور گروه مخالف محور مقاومت در هر کشوری است

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه این پیروزی سبب ثبات سیاسی و امنیتی لبنان می شود، تأکید کرد: لبنان تنها کشوری بود که در مرکز بحران سوریه و بحران عراق قرار داشت اما تحت تاثیر این بحران ها قرار نگرفت. این دستاورد به برکت نیروهای مقاومت و معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت بدست آمد.

وی افزود: کاملا روشن شد که دو گروه در برابر هم قرار گرفته اند که در رأس یکی از گروه ها آمریکا و اسرائیل قرار دارد و در گروه دوم نیز ایران و سوریه و عراق و حزب الله حضور دارند. گروه اول در هر کشوری حضور یابد تخریب و ویرانی را به همراه می آورد و گروه دوم یعنی محور مقاومت عامل نجات و پیروزی و دستاورد است.

عضو ارشد مقاومت به فلسطینیان به ویژه مدافعان مسجد الاقصی درود فرستاد و گفت: فلسطینیان توانستند اراده خود را بر دشمن تحمیل کرده و بدون وجود دروازه های الکترونیکی و دوربین های مداربسته وارد مسجد شوند./980/ب901/د

 

ارسال نظرات