۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۱۴۷۸۹

مجموعه شعرنیمایی «روی جیب سمت چپ» منتشر شد

این مجموعۀ نیمایی در بردارندۀ کوتاه‌سروده‌های احسان‌پور در قالب نیمایی است که با محوریت امام خمینی(ره) و حرکت بیدارگرانۀ ایشان سروده شده است.
چپ

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مجموعه شعرنیمایی «روی جیب سمت چپ»، اثر رضا احسان‌پور را باید یک اتفاق ویژه در شعر و شاعری این هنرمند دانست، زیرا مخاطب خود را غافلگیر کرده و پیشنهاد ویژه‌ای به او کرده است.

این مجموعۀ نیمایی که نشر آرما منتشر کرده، در بردارندۀ کوتاه‌سروده‌های احسان‌پور در قالب نیمایی است که با محوریت امام خمینی(ره) و حرکت بیدارگرانۀ ایشان سروده شده است. احسان‌پور علاوه بر این، بر تسلط خود در شعر نیمایی تأکید کرده و به خواننده نشان داده که در این قالب نیز می‌تواند شعری محکم و قابل توجه بسراید.

احسان‌پور اشعار را در یک سیر تاریخی سروده و از نیمۀ خرداد سال ۴۲ اشعار را آغاز کرده و به روزگار کنونی رسیده است. شاعر در این مجموعه در ترکیب‌سازی‌ها به شدت موفق عمل کرده و همین سبب می‌شود، خواننده هرقدر این اشعار را بخواند باز هم کشف تازه‌ای کند.

در این مجموعه خواننده با اشعاری سکولار روبرو نیست و موضع‌مند بودن شاعر در آنها به‌درستی مشهود است. شاعر کوشش کرده تا جایگاه امام را به خواننده نشان دهد و فقط از امام تصویری دست‌نیافتنی ارائه نداده است. به تعبیری در این مجموعه خواننده با مواضع امام و سخنان او نیز روبرو می‌شود. حتی در بخش‌هایی شعر احسان‌پور به شعراعتراض تبدیل می‌شود و حرفش را در شعرش با توجه به مبانی نظری امام عنوان می‌کند./925/ د 102/ش

ارسال نظرات