۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۱۵۱۳۱
نویسنده پاکستانی:

یاد امام رضا با فرهنگ و زبان پاکستان عجین شده است

استاد دانشگاه و نویسنده پاکستانی با تأکید بر فرهنگ پذیری پاکستان از فرهنگ رضوی گفت: یاد امام رضا(ع) با فرهنگ و زبان ما عجین شده است و این موضوع محدود به شیعه نیست.
پرچم پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، انیس فاطمه زیدی از پاکستان در همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی که امروز 9 مرداد که در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این همایش گفت: من عضو  NGO با قدمتی 114 ساله هستم.

وی با اشاره به این مطلب که زبان، بیان کننده فرهنگها است و فقط بیان کننده احساسات نیست، افزود: زبان اردو در فارسی ریشه دارد و از آن وامداری کرده است چرا که بسیاری از آثار ادبی در پاکستان  تحت تأثیر و برگرفته از آثار ادبی نوشته شده به فارسی هستند.

استاد دانشگاه پاکستان افزود: به صورت واضح می توان تأثیر ادبیات فارسی را بر ادبیات اردو در آثار مرثیه و مدح اهل بیت(ع) مشاهده کرد که از آن جمله می توان به آثار اقبال لاهوری که از شعر فارسی تأثیر گرفته است، اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر فرهنگ پذیری پاکستان از فرهنگ رضوی گفت: یاد امام رضا(ع) در فرهنگ و زبان ما عجین شده است و این موضوع محدود به شیعه نیست.

مؤلف هشت جلد کتاب با بیان اینکه ما فرهنگ مشترکی داریم، تصریح کرد: زبان و ادبیات می تواند پلی برای دو کشور ایران و پاکستان در تبادل فرهنگ ها بین دو ملت باشد./934/ب۲۰۳/د

   

ارسال نظرات