۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۱۵۵۴۰
در دیدار با امیرعبداللهیان؛

تقدیر علمای لبنان از حمایت مستمر ایران از فلسطین

دستیار ویژه رییس و مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با علمای شیعه و سنی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار کرد.
امیرعبداللهیان و علمای شیعه و سنی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس و مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی به همراه سفیر ایران، عصر دیروز از تجمع علمای مسلمان در منطقه حاره حریک دیدار و با علمای عضو این تجمع گفت وگو کرد.

در کنار ایران قرار داریم

شیخ احمد الزین رییس هیأت امنای این تجمع در ابتدای دیدار گفت: در این تجمع 300 عالم شیعه و سنی حضور دارند و در راستای وحدت اسلامی تلاش می کنند. 

وی افزود: ما به صراحت اعلام می کنیم که در کنار ایرانی قرار داریم که به شدت درصدد تحکیم وحدت اسلامی و بسیج مسلمانان و اتحاد امکانات و توانایی ها برای رسیدن به مسجد الاقصی و مبارزه با همه جنبش های فتنه آفرین در جهان اسلام است.

این روحانی اهل تسنن از رهبر معظم انقلاب، مسؤولان و ملت ایران به دلیل حمایت از وحدت اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

شکست دشمن صهیونیستی نزدیک است

حجت الاسلام حسان عبدالله رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان نیز با اشاره به فعالیت 35 ساله تجمع علمای مسلمان تصریح کرد: این تجمع همواره در برابر جنبش های فتنه آفرینی که خواستار کشتار میان شیعیان و اهل تسنن هستند، ایستاده است و فریاد می زند که اختلافات کنونی کاملا سیاسی بوده و هیچ ارتباطی به مذهب ندارد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی و برخی سیاستمداران می خواهند اختلافات را مذهبی جلوه داده و کشتار میان مردم را گسترش دهند. معاهده ما از روز اول، تلاش برای آزادی قدس و اولویت بخشیدن مساله فلسطین بود. هرگونه اختلافی که ما را از فلسطین دور کند در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی قرار دارد.

شیخ حسان عبدالله از پیگیری مساله فلسطین از سوی ایران را عامل آرامش دل ها دانست و تأکید کرد: هر انسان شریف و مومنی مساله فلسطین را پیگیری و در راستای آزادی این سرزمین از لوث صهیونیست ها تلاش می کند.

وی شکست رژیم صهیونیستی را نزدیک توصیف کرد و گفت: پروژه صهیونیستی و آمریکایی متبلور در داعش و القاعده و جبهه النصره شکست خورده و نوید نزدیک بودن زوال رژیم صهیونیستی داده می شود.

وحدت علمای شیعه و سنی در تجمع علمای مسلمان بی نظیر است

عبداللهیان نیز پیروزی بدست آمده علیه تروریست های تکفیری در عرسال را تبریک گفت و افزود: نقش علمی و فرهنگی و تربیتی تجمع علمای مسلمان ستودنی است. مواضع ایران درباره فلسطین کاملا ثابت بوده و برگزاری کنفرانس حمایت از فلسطین در تهران نیز موید این مساله محسوب می شود.

وی درباره پیروزی ملت فلسطین در قدس خاطرنشان ساخت: این پیروزی در پرتو وحدت و همبستگی میان ملت فلسطین بدست آمد. وحدت بی نظیر میان علما در تجمع علمای مسلمان بهترین الگویی است که سایر علما باید از آن بهره گیرند.

در بخش پایانی مراسم نیز نشان تجمع علمای مسلمان به عبداللهیان اهدا شد./980/ب901/د

ارسال نظرات