۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۱۶۴۰۰
رییس ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان:

مداحان و خطیبان افراطی خادم سازمان اطلاعاتی انگلیس هستند

رییس مجمع علمای شیعه در ایالت پنجاب پاکستان، سخنرانی های افراطی را عامل تفرقه و اختلافات مذهب در کشور دانست و گفت: مداحان و خطیبان افراطی خادم سازمان اطلاعاتی انگلستان هستند.
حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری رییس مجمع علمای شیعه در ایالت پنجاب پاکستان، در مراسمی که روز گذشته در شھر پنجاب برگزار شد سخنرانان را به پرھیز از بیانات افراطی و اختلافی دعوت کرد.

وی با اشارہ به آیه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» ملت ھای مسلمانان را به اتحاد و ھمدلی فراخواند و گفت: جھان اسلام در زمان کنونی بیش از ھر زمانی نیازمند اتحاد است، چون دشمن با استفادہ از گزینه اختلاف، جنگ و خونریزی در سرزمین ھای اسلامی راہ انداخته است.

رییس ایالتی مجمع علمای شیعه با بیان این که پیام «ھمایش بشارت عظمی» که چند روز پیش در حوزہ علمیه جامعة المنتظر شھر لاھور برگزار شد احترام به ارزشھای دینی و مراجع عظام بود، ابراز داشت: مرجعت در زمان غیبت پایه و اساس مذھب شیعه است، احترام به مرجعیت احترام به امام زمان(عج) و ارزشھای دینی شیعه است.

وی بی احترامی به مراجع تقلید از سوی روحانی‌نماھا و مداحان افراطی را به شدت محکوم کرد و تاکید کرد: مداحان و خطیبان افراطی اعضای گروہ جاسوسی MI6 و خادم سازمان اطلاعاتی انگلستان هستند.

حجت الاسلام سبزواری اشارہ به این که مرجعیت، عراق را از دست گروہ جنایت کار داعش نجات داد افزود: تدبیرھای حکیمانه رھبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت اللہ خامنه ای و حضرت آیت الله سید علی سیستانی توطئه استکبار جھانی را در منطقه ناکام ساخت.

وی با بیان این که سخنرانی ھای توھین آمیز به مقدسات دینی اھل سنت قربانی زیادی در پاکستان گرفته است، گفت: سب و لعن خلاف آموزھای دینی و اسلامی است و مراجع همواره نسبت به این مساله هشدار می دهند./۹۸۸/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات