۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۱۷۶۷۲
شیخ نعیم قاسم:

مخالفان مقاومت حضور جبهه النصره را بر پیروزی حزب الله ترجیح می‌دهند

معاون دبیرکل حزب الله تأکید کرد که مخالفان محور مقاومت، ادامه حضور جبهه النصره در لبنان را بر پیروزی حزب الله ترجیح می دهند.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای این حزب که در منطقه یمونه برگزار شد، گفت: تصمیم گیری درباره حمله به تروریست ها در رأس بعلبک و القاع کاملا در اختیار ارتش لبنان است و همگان باید به این تصمیم احترام گذاشته و با همه امکانات به یاری ارتش بپردازند زیرا ارتش نماد پیروزی و حاکمیت کشور است.

وی با اشاره به اینکه جنگ عرسال به یک پایگاه تاریخی حساس در بیان نقش و جایگاه و دستاوردهای مقاومت مبدل شد، افزود: بیش از 100 کیلومتر از مناطق کوهستانی و صعب العبور تنها در 4 روز آزاد شد. تروریست ها بر بلندی ها تسلط داشتند و نیروهای مقاومت مجبور بودند ارتفاعات را در تیررس تروریست ها بالا روند اما با قلبی مملو از ایمان و کمترین خسارت توانستند این قله ها را فتح کنند.

عضو ارشد مقاومت حضور جبهه النصره در لبنان را در پرتو عملیات عرسال کاملا پایان یافته عنوان کرد و اظهار داشت: جبهه النصره خطر بزرگی برای امنیت لبنان بود و هر لحظه ممکن بود از سوی اسرائیل بکار گرفته شود. این عملیات بزرگ با دقت و برنامه کاملی انجام گرفت تا شهر عرسال و اردوگاه های آوارگان از هر خطری در امان بمانند.

هیچ کس جرأت حمایت از تروریست ها را ندارد

وی تصریح کرد: این جنگ کاملا پاک بود زیرا طرف مقابل را تروریست هایی تشکیل می دادند که هیچ کدام از جهانیان جرأت حمایت از آنها را ندارند. البته حمایت های مادی و تسلیحاتی از این گروه ها به صورت مخفیانه انجام می شود اما از این به بعد هیچ کس نمی تواند به صورت علنی از جبهه النصره و داعش حمایت کند زیرا آنها خطری برای همه بشریت هستند و این دستاورد بزرگی است که از سوی محور مقاومت بدست آمد.

شیخ نعیم قاسم درباره مخالفت های صورت گرفته با جنگ مقاومت علیه تروریست ها ادامه داد: مخالفت ها به دلیل نتایج بزرگی است که سبب سرافرازی مقاومت اسلامی شد و بر همین اساس به بهانه های واهی برای مخالفت با این جنگ روی آوردند. صراحتا اعلام می کنم که آنها می خواهند جبهه النصره تا ابد باقی بماند اما لبنان از سوی حزب الله آزاد نشود.

وی با تأکید بر اینکه حزب الله با همه توان به مبارزه با مفسدان خواهد پرداخت، تأکید کرد: تاسیس مقاومت در لبنان از نعمت های الهی بود که اگر حضور نداشت جنوب و شرق کشور آزاد نمی شد. هیچ مقاومتی در جهان نظیر حزب الله لبنان وجود ندارد که چنین به جانفشانی بپردازد در حالی که هیچگاه به صلاحیت های دولت و ارتش و سازمان ها تجاوز نکند. روابط ما با ارتش لبنان کاملا مطلوب و برادرانه است.

در دفاع از وطن هیچ بحث سیاسی وجود ندارد

این روحانی لبنانی از مواضع شهروندان القاع و استقبال و همبستگی آنان از مقاومت و اهدای خون به مجروحان حزب الله تقدیر و تشکر کرد و گفت: جوانان پیرو ادیان و مذاهب در حالی که وابستگی سیاسی مختلفی دارند وظیفه کنترل امنیت رأس بعلبک و القاع زیر نظر ارتش و مقاومت را برعهده دارند. یکی از مسؤولان از ما پرسید که جوانان القاع برای دفاع از منطقه خود به سلاح نیاز دارند آیا حزب الله حاضر به تسلیح آنان است که پاسخ دادیم در مساله دفاع از وطن هیچ بحث سیاسی وجود نخواهد داشت و ما در کنار جوانان مدافع وطن ایستاده ایم.

شیخ نعیم قاسم جنگ علیه تروریست ها در رأس بعلبک و القاع را برای نابودی کامل امارت داعش مهم دانست و تصریح کرد: مقاومت در کنار ارتش حضور دارد و آماده شنیدن یاری ارتش هستیم تا در این جنگ مشارکت کنیم. چنانچه در کنار ارتش سوریه به عملیات ادامه خواهیم داد تا امنیت را از تروریست ها بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: گروه های سیاسی به ارائه توصیه به ارتش پایان دهند. آنها در جای امنی نشسته اند و به ارتش دستور می دهند در حالی که نظامیان در دل حادثه حضور دارند./980/ب901/د

ارسال نظرات