۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۵۱۸۲۳۵

تحقیقات سازمان ملل در مورد فاجعه «میرزااولنگ»

نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد تحقیقات ابتدایی در مورد حادثه میرزااولنگ انجام شده و نتایج آن به زودی منتشر خواهد شد.
طالبان

به گزارش خبرگزاری رسا، «تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان طی دیدار با «سرور دانش» معاون ریاست جمهوری این کشور، اطمینان داد که سازمان ملل در روند برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای شهرهای افغانستان، این کشور را حمایت خواهد کرد.

وی افزود که کمک‌های این سازمان به روند انتخابات افغانستان، برای تامین شفافیت، ‌از طریق برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد در افغانستان، به مصرف خواهد رسید.

معاون رییس جمهور افغانستان نیز تاکید کرد که دولت وحدت‌ملی متعهد است که انتخابات سال آینده را بصورت شفاف و در زمان معین آن برگزار کند.

وی افزود که روند دیجیتالی شدن لیست رای دهندگان و بحث بر سر چگونگی ایجاد حوزه‌های رای‌گیری هنوز هم ادامه دارد و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

در این دیدار معاون رییس جمهور و نماینده سازمان ملل متحد همچنین در مورد رویدادهای اخیر افغانستان نیز گفت‌وگو کردند.

دانش حادثه میرزاولنگ را یک جنایت بشری خواند و از سازمان ملل متحد خواست که تحقیقات در این مورد را با بی‌طرفی و بر اساس ارزش‌های حقوق بشری، انجام دهد.

نماینده سازمان ملل متحد گفت که آنها تحقیقات ابتدایی خود در مورد این حادثه را تکمیل کرده‌اند و نتایج آن را به زودی منتشر خواهند کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: مهر

ارسال نظرات