۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۱۹۴۷۲
عضو ارشد مقاومت:

همه گناهان شهدا به جز حق الناس بخشیده می شوند

رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان درباره اهمیت حق الناس گفت: همه گناهان شهدا به جز حق الناس بخشیده می شوند.
سید ابراهیم امین السید رییس شورای سیاسی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در دیدار رؤسای شوراهای مرکزی و شهرداری ها بر لزوم حرص مسؤولان نسبت به مصالح مردم تأکید کرد و گفت: متاسفانه ذهنیت عدم احترام به مردم و سرقت کشور به هر شکل ممکن بر لبنان حاکم است.

وی افزود: بسیار زشت و تأسف آور است که سوریه با وجود ویرانی های 6 ساله و تحمل جنگ جهانی قادر است نصف نیاز لبنان به برق را تأمین کند اما لبنان پس از سال ها نتواند مشکل برق را به پایان برساند.

عضو ارشد مقاومت تأکید کرد که برق منبع مهم سرقت به شمار می آید و بر این اساس لبنان با وجود نیاز شدید به برق، از پذیرش 500 مگابایتی برق از سوریه با هزینه اندک خودداری می کند. این مساله احترام به شهروندان نیست بلکه تجاوز به حقوق آنان به شمار می آید.

وی ادامه داد: مطمئنا عدم دریافت برق از سوریه به دلایل سیاسی نیست بلکه مسؤولان نمی خواهند به مردم احترام بگذارند. انسان متدین کسی است که نسبت به حمایت از دارایی های عمومی حرص داشته باشد نه اینکه به این دارایی ها تعرض کند.

حجت الاسلام امین السید به اهمیت حق الناس پرداخت و گفت: با اولین قطره خون شهیدی که جاری می شود، خداوند همه گناهان را به جز حق الناس می بخشد. خداوند متعال هیچگاه بخشش انسان ظالم را بر انسان مظلوم تحمیل نمی کند به گونه ای که نماز در مکان عمومی که رفت و آمد را مختل می کند را هم باطل می داند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به رؤسای شهرداری ها گفت: شهروندانی که به شمار رای نمی دهند باید حقشان محفوظ بماند زیرا هرگونه بی توجهی به حق آنان به معنای تجاوز به حقوق مردم است. شهرداری هایی پیشرفت می کنند که انصاف و عدالت و حق را در نظر گرفته و مصالح شخصی را بر مصالح عمومی مقدم نشمارند./980/ب902/د 

ارسال نظرات