۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۱۹۶۵۳

واکنش رهبر مسلمانان مالت به جنایت داعش در بارسلون

رهبر مسلمانان کشور اروپایی مالت با انتشار پیامی حمله تروریست‌های جانی داعش به بارسلون را محکوم کرد و این گروه تروریستی را دشمن اسلام و مسلمانان خواند.
حادثه تروریستی بارسلونا اسپانیا

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد السعدی، رهبر مسلمانان مالت در واکنش به حمله تروریستی اخیر در بارسلون که منجر به کشته شدن 34 نفر و مجروح‌شدن شمار زیادی از مردم شد، این پیام را صادر کرد.
وی با جنایتکارانه و شیطانی‌خواندن این حمله گفت: قربانیان این حادثه از 34 کشور جهان از جمله کشورهای اسلامی بودند و این حمله در حقیقت به نوعی نسل‌کشی علیه بشریت است.
السعدی افزود: برخلاف آنچه داعش ادعا می‌کند که حامی اسلام و مسلمانان است، این گروه باعث آسیب جدی به دین اسلام و پیروان آن است.
وی گفت: داعش اسلام را ربوده و تبدیل به دین نفرت، خونریزی، وحشی‌گری و تخریب در اذهان مردم کرده و غیرمسلمانان را به ترس، نفرت و دشمنی با اسلام واداشته و مسلمانان سراسر جهان را در معرض رنج‌ها و بی‌عدالتی‌ها قرار داده است.
محمد السعدی افزود: از زمان ظهور گروه تروریستی داعش، ده‌ها هزار مسلمان بی‌گناه کشته شده، شهرهای زیادی مانند موصل، فلوجه و الانبار در عراق و رقه و پالمیرا در سوریه تخریب شده و هزاران مسلمان بی‌‌خانمان شده‌اند.
وی گفت: عواقب فاجعه‌آمیز اقدامات جنایتکارانه داعش نشان می‌دهد که مسلمانان قربانیان اصلی آنان هستند و آن‌ها دشمن اسلام و مسلمین‌اند که در خدمت شیطان و دشمنان اسلام کار می‌کنند.
محمد السعدی ادامه داد: متأسفانه مسلمانان تنها قربانیان آن‌ها نیستند و حملات تروریستی داعش در اروپا سبب کشته‌شدن شماری از مردم بی‌گناه شده و یک تهدید جدی برای زندگی مسالمت‌آمیز مسلمانان در این مناطق است و ثبات زندگی هزاران خانواده مسلمان در سراسر اروپا را برهم زده است.
وی افزود: ما از مردم اروپا می‌خواهیم که اسلام و مسلمانان را بر اساس اقدامات شیطانی اقلیت نادان و دیوانه جنایتکاران داعش که فقط نماینده خودشان هستند، قضاوت نکنند.
رهبر مسلمانان مالت گفت: ما امیدواریم که مجروحان حادثه اخیر در بارسلونا به سرعت بهبود یابند و تسلیت صمیمانه خود را به خانواده قربانیان اعلام کرده و با مردم اسپانیا ابراز همبستگی و همدردی می‌کنیم./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات