۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۲۰۴۲۰
حزب الله و امل:

در آستانه پایان پدیده ذبح و فاجعه در لبنان هستیم

جنبش های حزب الله و امل لبنان بر نزدیک بودن پیروزی نهایی بر تروریست ها در این کشور تأکید کردند.
حزب الله و امل لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، دو جنبش حزب الله و امل لبنان در نشستی مشترک که در بعلبک برگزار کردند، به بررسی آخرین تحولات اخلی و منطقه پرداخته و برگزاری باشکوه مراسم سالروز ربوده شدن امام موسی صدر را خواستار شدند. 

در پیام مشترک این دو جنبش آمده است: در سی و نهمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر و یارانش به دست مزدوران نظام لیبی، مساله امام مقاومت و وطن همچنان زنده است و گذر سال ها نمی تواند ما را نسبت به رسیدن به واقعیت این ماجرا و بازگشت آنان به وطن و خانواده بازدارد.

حزب الله و امل افزودند: امام موسی صدر تا ابد در میان ما حضور دارد زیرا راه و اندیشه و الگو و مواضع تاریخی او همچنان موجود است. او یکی از بزرگان اسلام و امت باقی خواهد ماند زیرا ایمان و عزم و اراده ای که در میان ما کاشت، زائل شدنی نبوده و کسی نمی تواند این ویژگی ها را از ما دور کند.

این دو جنبش لبنانی تصریح کردند: وی هر آنچه داشت را تقدیم وحدت اسلامی کرد و نسبت به مسائل امت صداقت و اخلاق داشت. شیوه وی در مبارزه با تروریسم هنگامی که اسرائیل را شر مطلق خواند و بر لزوم مبارزه با همه وجود با این دشمن تأکید کرد هم اکنون نهادینه شده است.

حزب الله و امل با اشاره به برگزاری مراسم ربوده شدن امام موسی صدر در تاریخ 8 شهریور در بیروت از همگان خواستند به صورت گسترده در این مراسم شرکت کنند.

در ادامه این پیام خاطرنشان شده است: تروریسم تکفیری چهره دیگر تروریسم صهیونیستی است که اهداف آن برای همگان روشن شده و امروزه شکست را از ارتش لبنان و مقاومت در مرزها متحمل می شود تا شاهد پایان این پدیده ظلمانی ذبح و فاجعه در لبنان باشیم.

حزب الله و امل ادامه دادند: صحنه های قهرمانی و رشادتی که نیروهای ارتش لبنان و مقاومت با حمایت ملت لبنان به نمایش می گذارند، پیروزی نهایی بر این گروه شیطانی که از سوی دشمنان در پیکر امت و وطن کاشته شده است را تسریع می بخشد. نشانه های پیروزی در حال آشکار شدن بوده و در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد.

این دو جنبش بر لزوم بازگشت روابط با سوریه تأکید کرده و افزودند: مصلحت لبنان در بازگشت روابط با سوریه است و خیرات آن به همه لبنانی ها و سوری ها بازمی گردد. ما با سوریه روابط تاریخی و مرزی گسترده ای داریم و بر اساس مصالح عالی باید با این کشور در زمینه های مختلف همکاری کنیم./980/ب902/د

ارسال نظرات