۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۵۲۰۵۷۵
عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

امام موسی صدر سلاح مقاومت را زینتی برای مردها می‎دانست

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به سالروز ربوده شدن امام موسی صدر گفت: امام موسی صدر سلاح مقاومت را زینتی برای مردها می‎دانست.
شیخ علی الخطیب

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد لبایا در بقاع غربی با اشاره به سالروز ربوده شدن امام موسی صدر و همراهان گفت: بار دیگر این جنایت از سوی نظام لیبی علیه لبنان و کشورهای عربی و اسلامی را محکوم می کنیم. این مساله همچنین جنایت علیه مساله فلسطینی است که امام موسی صدر همواره به دفاع از آن پرداخت و از آن به عنوان مساله اصلی اعراب و همه ملت های آزاده یاد می کرد.

وی افزود: امام موسی صدر، رژیم صهیونیستی را شرارت مطلق و خطر اساسی برای لبنان و اعراب و جهانیان می دانست و بر این اساس از سلاح به عنوان زینت مردان علیه دشمن صهیونیستی یاد کرده و مقاومت اسلامی را تاسیس کرد.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: این مرد بزرگ در برابر جنگ داخلی ایستاد، با فتنه مبارزه کرد، همزیستی را مهمترین راه مقابله با دشمن دانست، به حمایت از وحدت داخلی پرداخت و نسبت به خطر پروژه های تسلط بر لبنان و منطقه هشدار داد و بر همین اساس به کشورهای عربی سفر می کرد تا این خطر را بازگو کند.

حجت الاسلام خطیب درباره عوامل ربوده شدن امام موسی صدر خاطرنشان ساخت: دشمنان که نقش بزرگ امام موسی صدر در برابر پروژه هایشان را دیدند، به وسیله مزدور خود یعنی قذافی اقدام به ربودن وی کردند. آنان می پنداشتند با ربودن امام موسی صدر می توانند بر پروژه وی فائق آیند اما سهم آنان ناامیدی و شکست بود.

وی از ارتش لبنان به عنوان سازمانی متعلق به همه لبنانی ها یاد کرد و ادامه داد: حمایت گسترده از نبرد ارتش با تروریست ها در مرزهای شرقی سبب شده است تا همه تلاش دشمنان برای تجزیه منطقه و بروز جنگ مذهبی با شکست مواجه شود و تروریست ها که ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی و غرب در عراق و سوریه هستند، به سوی فروپاشی گام بردارند.

امام جمعه بقاع غربی ادامه داد: دشمن صهیونیستی امروزه به شدت نسبت به آینده خود نگران است و به همین دلیل به اتهام زنی و هجمه علیه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران می پردازند. این رژیم در وضع هراس و تزلزل قرار دارد و توطئه های آن محکوم به شکست هستند که همه اینها از نتایج اندیشه امام موسی صدر به شمار می آید.

وی بر لزوم بازگشت روابط میان لبنان و سوریه تأکید کرد و گفت: عملیات نظامی علیه تروریست ها در مرزهای لبنان و سوریه سبب بازگشت ثبات به این کشورها شده و امیدواریم ضربه نهایی به تروریست ها در سوریه زده شود. بازگشت آوارگان سوری و برقراری روابط با این کشور مساله ای مهمی است که دولت لبنان باید به آن توجه داشته باشد./980/ب901/د

ارسال نظرات