۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۲۰۶۶۲
شیخ ماهر حمود:

امام موسی صدر جزئی از حال و آینده است

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تأکید کرد که امام موسی صدر به گذشته نپویسته بلکه جزئی از حال و آینده به شمار می آید.
ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در نشستی که به مناسبت سی و نهمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر با عنوان «امام صدر: وطن، شهروند، شهروندی» در بنت جبیل برگزار شد، گفت: امام موسی صدر تغییر ریشه ای در اوضاع اجتماعی و سیاسی لبنان انجام داد و به همه شهرها و روستاها سفر کرد. وی واقعیت ها و بی توجهی های دولت به جنوب لبنان را به جهانیان مخابره کرد تا ظلم و ستم علیه این منطقه برای همگان آشکار شود.

وی در این مراسم که از سوی جنبش امل برگزار شد، افزود: برخی ما را متهم می کنند که با برگزاری یادبود امام موسی صدر در حال یادآوری گذشته هستیم اما حقیقت این است که امام هیچگاه غایب نبوده و به جزئی از گذشته مبدل نشده است بلکه جزئی از حال و آینده به شمار آمده و سخنان و مواضع وی در میان ما حضور دارد.

این عالم اهل تسنن با اشاره به تأکید مستمر امام موسی صدر بر وحدت ملی اظهار داشت: این عالم بزرگ از همه مناطق لبنان بازدید کرد و بارها در صیدا حضور یافته و به سخنرانی هدفمندی درباره اینکه سلاح زینت مردان مقاومت است و علما باید نقش اصلاحی ایفا کنند، پرداخت. 

وی تصریح کرد: امام موسی صدر همچنین در کلیسای کبوشیین حضور یافت و به دور از طایفه گری و مذهب گرایی از ارزش «شهروند انسان» سخن گفت، بر خاک مسجدی در کفرشوبا که از سوی رژیم صهیونیستی ویران شد، نماز خواند و در هنگام بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی رشیدیه حاضر شد و با خانواده های ساکن اردوگاه درباره صبر و استقامت در برابر دشمن صحبت کرد.

شیخ ماهر حمود ادامه داد: در زمان جنگ داخلی لبنان به شدت تلاش کرد تا آتش فتنه و جنگ را خاموش کند به همین دلیل در منطقه العاملیه تحصن کرد تا جنگ و درگیری متوقف شود. وی در کنار مظلومان و محرومان هر طایفه و مذهب قرار داشت.

وی خاطرنشان ساخت: ما هم اکنون ثمره فعالیت امام موسی صدر به ویژه در تاسیس مقاومتی که به آن افتخار می کنیم و با قدرت در برابر تکفیری ها ایستاده است را مشاهده می کنیم. مقاومت و مثلت ملت، ارتش و مقاومت از شعارهایی است که امام موسی صدر بر آن تأکید فراوانی داشت و این تأکیدها امروزه نتیجه می دهد.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تأکید کرد که مقاومتی که بر مفاهیم اسلام واقعی استوار است، لبنان را آزاد کرد و بدون اینکه منتی بگذارد به ریشه کن کردن تروریست های تکفیری می پردازد.

وی با اشاره به اینکه مسلمان و مسیحی و شیعه و سنی و جنوبی و شمالی، شاگردان امام موسی صدر هستند، گفت: این امام تنها به شیعیان یا جنبش امل تعلق ندارد بلکه از آن لبنان و مسلمانان و منطقه بوده و طرح های وی برای آینده همه بشریت مفید است. این طرح سبب می شود تا آینده ای مبتنی بر تحقق وعده های الهی تاسیس شده و غده سرطانی نیز از سرزمین مقدس فلسطین زائل شود./980/ب902/د

ارسال نظرات