۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۲۰۷۸۸

مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر بر اهمیت تبلیغ چهره به چهره تاکید کرد

مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر با اشاره به اهمیت تبلیغ چهره به چهره خاطر نشان کرد که حضور علما در میان مردم نقش بسزایی را در کاهش انحرافات اخلاقی و فکری دارد.
شیخ محیی الدین عفیفی رییس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر مصر از تشکیل و ارسال ۱۷ کاروان تبلیغی به استان‌های مختلف مصر با هدف پاسخ به سوالات شرعی و تبلیغ اسلام اعتدالی خبر داد.

محیی الدین العفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر با اعلام این خبر گفت: هدف از راه اندازی این کاروان‌ها استمرار ارتباط با مردم، حمایت از جوانان در برابر هرگونه تبلیغات سوء و تلاش برای شناساندن اسلام صحیح به آنها است.

وی افزود: این طرح از هفته جاری، به صورت همزمان در ۱۷ استان مختلف مصر از جمله قاهره اجرا خواهد شد. اجرای برخی برنامه‌های تبلیغی و آموزش مفاهیم اسلام اعتدالی از مهمترین اهداف این طرح است.

مدیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر خاطر نشان کرد: راه اندازی کاروان‌های تبلیغی به شکل مستمر در چهارچوب اهتمام ویژه الازهر به تبلیغ چهره به چهره و ارتباط‌گیری نزدیک با مردم، شنیدن به سخنان و آشنایی با اندیشه آنان صورت می‌گیرد.

عالم اهل سنت مصر گفت: حسن معاشرت با مردم، تمرکز بر افزایش ارتباط میان علما و مردم، ترویج مفاهیم و معانی اسلام اصیل، پاسخگویی به سوالات دینی، شرعی، اعتقادی، اخلاقی و خانوادگی نقش بسزایی را در جلوگیری از گرایش جامعه به خشونت و افراط‌گرایی دارد.

عفیفی در پایان تصریح کرد که این کاروان‌های تبلیغی آگاهی بخشی به مردم، تقویت اعتدال‌گری و همزیستی مسالمت آمیز، مقابله با تبلیغات فرقه‌گرایانه و مبارزه با افکار انحرافی را در دستور کار خویش قرار داده‌اند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات