۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۲۱۰۶۴

تأکید امام جمعه بیروت بر لزوم تصحیح ذهنیت ملت‌های غربی درباره اسلام

امام جمعه بیروت بر لزوم تصحیح ذهنیت ملت های غربی درباره اسلام و تلقین آنان بر کشتار و تخریب در این دین تأکید کرد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت که برای ادای مناسک حج به عربستان سفر کرده است، در بعثه خود در مدینه منوره با زائرانی از آمریکا و استرالیا دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار گفت: مفاهیم حج باید در جهان اسلام و همچنین کشورهای غیراسلامی نمایان شود و مسلمانان از تجمع تنوع های مذهبی و وحدت میان آنان سخن بگویند.

حجت الاسلام فضل الله افزود: امت اسلامی به شدت از خروج از دیدگاه خائن دانستن و تکفیر دیگران و ورود به فضای گفت وگوی آرام و هدفمند نیازمند است تا همان امتی باشیم که خداوند از ما می خواهد.

وی با خرسندی از تحولات کنونی در منطقه ابراز امیدواری کرد که این تحولات بر همه منطقه به ویژه سوریه تاثیر بگذارد.

امام جمعه بیروت حجاج بیت الله الحرام را سفیران رحمت در کشورهای غیراسلامی توصیف کرد و ادامه داد: حجاج کشورهای غیراسلامی باید الگوی نورانی و متمدنانه اسلام را در مقابل اسلام قتل و ذبح به نمایش بگذارند چرا که در ذهن غربی ها چنین تلقین شده است که مسلمانان تنها به ذبح و کشتار می پردازند.

وی مسلمانان را به وحدت اسلامی و مبارزه با شیوه های مختلف فتنه مذهبی فراخواند و تأکید کرد که موسم حج بهترین زمان ممکن برای تحکیم وحدت اسلامی با وجود پیچیدگی های کنونی جهان عرب و اسلام است./980/ب903/د

ارسال نظرات