خبرهای تازه از بازار نشر کتاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشار کتاب های «کوشک زلزله»، «100 دانشمند تأثیرگذار تاریخ»، «100 رهبر تأثیرگذار تاریخ»، «شعر تر و سیم و زر؛ معرفی و کاربست نقد اقتصادی نو» و نشست نقد و بررسی کتاب «افعیکشی» از مهمترین خبرهای بازار نشر هستند.
«کوشک زلزله»
خاطرات هشت سال دفاع مقدس جلیل عابدینی در کتاب «کوشک زلزله» به قلم اکبر صحرایی و مریم شیدا به رشته تحریر در آمده است و با حمایت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، توسط انتشارات کتابستان معرفت تألیف و به چاپ رسیده است.
کتاب، مروری بر زندگی یکی از قدیمیترین بچههای جبهه و جنگ دارد. «جلیل عابدینی» کهنه سربازی است که از نخستین روزهای جنگ در میدان دفاع حق از باطل حضور داشت و اکنون در حالی که جراحات حاصل از ایام دفاع مقدس را تحمل میکند، خاطرات خویش را به رشته تحریر درآورده است.
جلیل عابدینی که متولد زمستان 1342 در جنوب شیراز و در محلهای قدیمی به نام «کوشک زلزله» واقع در دروازه کازرون است و در آغاز جنگ تحمیلی، نوجوانی بازیگوش بوده است، به دلیل حس ماجراجویی و کنجکاوی خود عازم جبهه میشود و تا پایان جنگ در آن جا حضور دارد. این جانباز دفاع مقدس بیش از 10 بار زخمی شده که این مجروحیتها مایههای داستانی را به وجود آورده است.
«کوشک زلزله» که در قالب زندگینامه - داستان نوشته شده است، به زندگی جانباز شیمیایی شهر شیراز، جلیل عابدینی میپردازد که از دوران کودکی وی تا زمان جنگ پرداخته است و از آنجا که وی در اغلب عملیاتها و قسمتهای مختلف جبهه از جمله اطلاعات و عملیات حضور داشته، این کتاب به نحوی بیان تاریخچه عملیاتهای دفاع مقدس نیز محسوب میشود. همچنین موقعیتها و بیان طنز آن فضای جنگ را برای مخاطب قابل تحمل و گاه شیرین میکند.
کتاب «کوشک زلزله» ترکیبی از خاطره و روایت است که به شیوهای هنرمندانه نوشته شده و از آن جا که جلیل عابدینی در بیان خاطراتش بسیار خوب و کامل عمل کرده است نویسندگان این اثر در نوشتن متون محاورهای و طنز موقعیت موفق بودهاند و این نویسندگان نیز همچنین با قلمی ساده اما دلنشین و روان به نگارش این کتاب پرداختهاند و زبان طنز آنها در خدمت پیوند فضاهای ناهمگون آمده و ترکیبی هنرمندانه و زیبا خلق کردهاند.
کتاب در قالب یک رمان بلند و در 59 بخش به روایت زندگی جلیل عابدینی از زبان خودش میپردازد که هر بخش یک مرحله از زندگی این جانباز را به خود اختصاص داده و روایتهای بخش دفاع مقدس و عملیاتهایی که عابدینی شرکت داشته علاوه بر زندگی شخصی این جانباز به گونهای بیان تاریخ جنگ نیز هست. پایان بخش این کتاب نیز اسناد و تصاویر مربوط به حضور این جانباز شیمیایی دفاع مقدس پیوست اثر شده است.
در بخش پایانی کتاب میخوانیم: «سر سفرهی ناهار بودیم که اخبار ساعت چهارده از رادیو گفت: «امام خمینی قطعنامهی 598 را پذیرفته است...»
لقمه توی گلویم پیچید و پایین نرفت. همه کنار کشیدیم و شروع کردیم به گریه کردن. دو ساعت تمام، چشمهی اشک من جوشان بود. موقع گریه، خوابم برد و توی خواب امیر فرهادیانفرد را دیدم که میخندید و میگفت: «جلیل چرا غصه میخوری؟ ما مأمور به انجام تکلیف بودیم، چیکار به نتیجهاش داریم. پاشو جلیل! گریه نکن...» بعد هم برایم حرکات موزون و خندهدار انجام داد. از حرکاتش، خندهام گرفت. میخندیدم و لذت میبردم!
اوهووی جلیل... جلیل با توهم بیدار شو...
سخت و سنگین پلک باز کردم. نصیری تکانم میداد و بالای سرم ایستاده بود تشر زدم سرش: «چرا منو از خواب بیدار کردی؟ داشتم خواب امیر را می دیدم.»
- عامو... من فکر کردم موجی شدی دوباره!
حرفی که امیر در خواب به من گفته بود، به آها هم گفتم.
بعد از صحبتهایم، رفتم روی خاکریز و چندبار بلند گفتم: «الموت لِصدام... الموت لِصدام... »!
گلوله بود که جلو پایم زمین میخورد. نصیری زود زیر بغلم را گرفت و آورد پایین و گفت: «ببینم الکی خودتو به کشتن میدی یا نه... جنگ تموم شده، اگه کشته بشی، کسی شهید حسابت نمیکنه!»
کتاب «کوشک گلوله» نوشتهی اکبر صحرایی و مریم شیدا در 284 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و بهای 18000 تومان از سوی انتشارات کتابستان معرفت روانه بازار کتاب شده است.
«100 دانشمند تأثیرگذار تاریخ» و «100 رهبر تأثیرگذار تاریخ»
«100 دانشمند تأثیرگذار تاریخ»
جلد نخست مجموعه راهنمای بریتانیکا زندگینامه مؤثرترین دانشمندان با نام«100 دانشمند تأثیرگذار تاریخ» در تاریخ بشری را روایت میکند. راجرز کارا، سرویراستار و عضو انجمن ملی نویسندگان علوم دانشنامه بریتانیکا ویراستاری این اثر را برعهده داشته است. کتاب«100 دانشمند تأثیرگذار تاریخ» با ترجمه اسکندر قربانی، زندگینامه کوتاه و شرح آثار دانشمندانی است که شکلدهنده دانش بشری بودهاند.
از سپیده دم علم تا روزگار ما
همه ما میدانیم که سرچشمههای دانش بشری حاصل تلاش و دستاوردهای علمی دانشمندانی است که شگرفترین تأثیرات را در تاریخ بشر داشته و بهگونهای این تاریخ را شکل دادهاند. شناخت این دانشمندان از دوران باستان تا به امروز و از سپیده دم علم تا روزگار ما برای هر فردی میتواند جذاب باشد . این کتاب خوانندگان را با صد دانشمندی آشنا میکند که از تأثیرگذارترین افراد در تاریخ بودهاند.
دانشمندانی که نامشان در کتاب «100 دانشمند تأثیرگذار تاریخ» آمده است، دانش بشر را شکل دادهاند و همه رشتههای علمی، از زیستشناسی پایه گرفته تا سیاهچالهها را پدید آوردهاند. پارهای از آنها، پرسشهایی درباره چیستی بدن انسان طرح کردهاند و نگاه برخی دیگر نیز به اجرام آسمانی جلب شده است. توجه آنها به قدری بر آزمایش و بررسی ذرات میکروسکوپی متمرکز و بینش جمعیشان چنان گسترده بود، که بسیاری از شگفتیهای شگرف جهان، از قبیل گرانش، نسبیت و حتی ذات طبیعت خود حیات را برای ما آشکار کردهاند. زندگینامه بسیاری از چهرههای تابناک علم، دانشمندانی چون ایزاک آسیموف، مارسل فلورکین زیست-شیمیدان نامدار، جنر، لویی پاستور، جوزف لیستر و... در این کتاب آمده است.
زنان و مردانی که شرح زندگیشان در این کتاب آمده است در قلمرو یافتههای علمی تأثیرگذار بودهاند و وقتی خواننده زندگی و آثارشان را در رشته علمی و تخصصی که خود برگزیدهاند به طور ژرفتری بررسی میکند، تأثیرگذار بودن آنها بر وی آشکار میشود.
علم به تأیید بسیاری از گزارشهای این کتاب، عرصه رقابت و در عین حال به طرز عجیبی زمینه همکاری است. حوزهای که در آن پژوهشگران یافتههای یکدیگر را یا ابطال میکنند و یا از آنها در راستای تحقیقات و بررسیهایشان بهرهمند میشوند. کتاب «100 دانشمند تأثیرگذار تاریخ» از بین دانشمندان ایرانی که در تاریخ دانش بشری بسیار تأثیرگذار بودند نام سه تن با اسامی محمدبن موسیخوارزمی، محمد زکریای رازی و ابوعلی سینا به چشم میخورد که زندگینامه و مهمترین آثار آنها را آورده است.
تغییر عدد نویسی رومی به هندی
از میان این دانشمندان محمد خوارزمی از دانشمندان بزرگی است که دارای جایگاه ویژه در ریاضی و اخترشناسی است. درمورد این دانشمند برجسته ایرانی میخوانیم: «خوارزمی گذشته از ریاضی و اخترشناسی، در جغرافیا و تاریخ نیز پژوهشگری چیرهدست بود. لقب المجوسی نشان میدهد که خوارزمی از اخلاف مغهای زرتشتی بوده است. مامون، خلیفه عباسی، خوارزمی را به عنوان کتابدار خود برگزید و مسئولیت تنظیم جداول نجومی را نیز به او واگذار کرد. خوارزمی ریاضیدان برجسته سدههای میانه است. از دستاوردهای علمی خوارزمی امروز هم استفاده میشود. بیشترین چیرهدستی او حل معادلههای خطی و درجه دوم بوده است.
کتاب خوارزمی با عنوان «جمع و تفریق با عددهای هندی» سبب شد تا دستگاه عددی در اروپا از عددنویسی رومی به عددنویسی هندی تغییر یابد. خوارزمی در زمان خلافت مامون، عضو (بیتالحکمه) – مجمعی از دانشمندان در بغداد، به سرپرستی مامون – شد. خوارزمی کارهای دیوفانتوس را در رشته جبر دنبال کرد و به بسط و گسترش آن پرداخت. در جغرافیا، آرای افلاطون را کامل، و برخی از جزئیات آن را تصحیح کرد. گروهی هفتاد نفره از جغرافیدانان تشکیل داده بود که همه زیر نظر وی کار میکردند. این گروه توانستند اطلس جهان شناخته شده خود را ترسیم کنند.»
استیون هاوکینگ؛ دارنده مدال آزادی
همچنین درمورد زندگینامه استیون هاوکینگ فیزیکدان معاصر و حالحاضر دنیا آمده است: «هاوکینگ در سالهای آغازین دهه 1960 دچار اسکلروز جانبی آمیوتروفیک نوعی بیماری عصبی - عضلانی شد. او با وجود تأثیرات به تدریج فلجکننده بیماری یاد شده به کار تحقیق خود ادامه داد. کمک هاوکینگ به فیزیک، افتخارات درخشان و بیمانندی برای او به ارمغان آورد. انجمن سلطنتی در سال 1974 او را به عنوان یکی از جوانترین اعضای خود برگزید. در سال 1977 استاد فیزیک گرانشی در دانشگاه کمبریج و در سال 1979 به عنوان استاد کرسی ریاضیات لوکاس، در کمبریج برگزیده شد.
جایگاه علمی که زمانی به آیزاک نیوتون تعلق داشت. هاوکینگ در سال 1982 موفق به کسب درجه امپراطوری بریتانیا شد، عنوانی که فقط یک درجه از مقام شوالیه کمتر است. در سال 1989، به پاس خدماتش به درجه همراهی افتخار دست یافت. در سال 2006 از انجمن سلطنتی مدال کاپلی دریافت کرد. باراک اوباما رئیسجمهور وقت آمریکا در سال 2009 مدال آزادی را که بزرگترین مدال غیرنظامی این کشور است با هاوکینگ اعطا کرد. با وجود همهی این افتخارات، هنوز جایزه نوبل به او تعلق نگرفته است.»
کتاب «100 دانشمند تأثیرگذار تاریخ» در 531 صفحه، به شمارگان 200 نسخه و به قیمت 40 هزار تومان از سوی انتشارات معین روانه کتابفروشیها شد.
جلد دوم: روایت سرگذشت رهبران تاریخ
زندگی رهبران و پیشوایان، همیشه برای مردم جذابیت و شگفتی خاصی داشته است. جلد دوم راهنمای بریتانیکا در معرفی تأثیرگذارترین شخصیتهای تاریخ با نام «100 رهبر تأثیرگذار تاریخ» به زندگینامه رهبران و پیشوایان تاریخ ملتها اختصاص دارد. این کتاب سرگذشت یکصد رهبر جهان از آغاز تاریخ تا سالهای اخیر را روایت میکند. تنظیم جلد دوم این راهنما از سوی دانشنامه بریتانیکا هم بی گمان به دلیل همین اشتیاق جامعه به آگاهی از سرگذشت رهبران صورت گرفته است. این کتاب ویراسته مککنا و ترجمه ابوالحسن تهامی به تازگی منتشر شده است.
این رهبران همه پادشاه و کشوردارها نیستند و بسیاری از رهبران سیاسی و دینی نیز که سابقهای در کشورداری نداشتهاند در این مجموعه معرفی میشوند. معرفی هر رهبر به صورتی بیطرفانه صورت گرفته و نقاط مثبت و منفی هر شخصیت بیپرده پوشی و جانبداری به صراحت بیان شده است.
جای خالی برخی رهبران ایرانی
ابوالحسن تهامی(مترجم) در مقدمه کتاب نوشته است: افزون بر این یکصد تن، رهبران بسیار دیگری نیز وجود داشتهاند که این مجموعه میبایست جایی برای آنان اختصاص میداد. در میان دین آوران بزرگ جهان جای زرتشت و مانی در این کتاب خالی بود و در میان کشورداران نامدار نیز نامی از کوروش و شاه عباس بزرگ نیامده بود. این چهار رهبر تأثیرگذار ایرانی از همان منبعی که دانشنامه بریتانیکا برای تدوین این کتاب مورد مطالعه قرار داده بود؛ به این رهبران اضافه شدند و برای حفظ نظم کتاب که در عنوان، عدد 100 آمده است معرفی دو تن از پادشاهان چین باستان و دو فرد سیاسی(رژیم صهیونیستی) از کتاب حذف شده است. چراکه از کشور چین چندین رهبر بانفوذ دیگر در این کتاب معرفی میشوند و از سیاستپیشگان نیز شخصیتهای با اهمیتتر وجود دارند.
از میان رهبران تأثیرگذار تاریخ دو چهره مثبت و محبوب که تأثیر شگرفی بر جامعه جهانی در عصر معاصر داشتند به چشم میخورد. این دو چهره سیاسی برای کشورمان حائز اهمیت است یکی از این چهرهها، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آیتالله خمینی و دیگری صدام حسین (دیکتاتور سابق عراق) است که با مطالعه آن دیدگاه جامعه جهانی نسبت به این دو رهبر سیاسی را میتوان در کتاب «100 رهبر تأثیرگذار تاریخ» تحلیل کرد.
در قسمتی از زندگینامه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آیتالله خمینی آمده است: «مهمترین خودنمایی رژیم آیتالله خمینی در سیاست خارجی رویگردانی کامل از غربگرایی شاه و اتخاذ رویکردی خصمانه و انعطافناپذیر نسبت به دو ابر قدرت بود. افزون براین ایران کوشید که انقلاب اسلامی خود را به کشورهای مسلمان منطقه صادر کند. آیتالله خمینی کار دانشجویان تندرویی را که در 4 نوامبر 1979 سفارت آمریکا را اشغال کردند و کارمندانش را گروگان گرفتند تایید کرد. با دستاندازی عراق به ایران در 1980 جنگی میان ایران و عراق آغاز شد که هشت سال به درازا کشید. آیتالله خمینی سرانجام در 1988 به آتش بس به جنگ خونین هشت ساله پایان داد. اقتصاد ایران در این زمان آشفته گشت و جنگ بر پایههای آن آسیب بسیار رساند. اما به هر روی از محبوبیت و نفوذ آیتالله خمینی پس از جنگ هم کاسته نشد و او تا پایان عمر به سال 1989 رهبری سیاسی و دینی خود را بر جامعه شیعی ایران حفظ کرد.»
صدام، از زندان تا دیکتاتوری
در بخشی از کتاب درباره زندگینامه صدام حسین میخوانیم: «ریاست جمهوری صدام حسین در عراق از 1979 تا 2003 با خشونت و وحشیگری و با جنگهای ویرانگر و پرهزینه با همسایگانش رقم خورد. صدام حسین فرزند خانوادهای روستایی، از اهالی شمال عراق بود. در سال 1975 به حزب بعث پیوست و در سال 1959 در توطئه ناموفق حزب بعث برای کشتن نخستوزیر عراق عبدالکریم قاسم شرکت کرد. وی که پس از اقدام به سوی قصد زخمی شده بود از عراق گریخت و نخست به سوریه و سپس به مصر رفت. در قاهره به مدت یک سال از 1962 تا 1963 به دانشکده حقوق رفت و پس از آنکه بعثیها در 1963 حکومت عراق را به دست گرفتند به عراق بازگشت و رشته حقوق را در بغداد پی گرفت. بعثیها در همان سال به دنبال کودتایی از حکومت ساقط شدند و صدام نیز دستگیر شد و به زندان رفت.»
در ادامه همین بخش آمده است: «پس از حمله به برجهای تجارت جهانی در نیویورک در یازدهم سپتامبر 2001 دولت آمریکا به تصور اینکه عراق به خرابکاران آموزش داده و سلاحهای شیمیایی و یا هستهای در اختیارشان گذاشته، کوشش تازهای برای خلع سلاح عراق آغاز کرد. گرچه صدام به بازرسان ملل متحد اجازه داد به عراق بیایند، کارشکنی در بازرسیهای آنان و خودداری از همکاری کامل با ایشان آمریکا و انگلستان را به خشم آورد و آن دو کشور برای حل مشکل عراق پایان دیپلماسی را اعلام کردند. در روز هفده مارس 2003 رئیس جمهور آمریکا جرج دبلیو بوش به صدام دستور داد که از مقام خود استعفا کند و ظرف 48 ساعت از عراق خارج شود. باقی ماندن صدام در عراق به آمریکا و انگلیس بهانه داد که در 20 ماه مارس به عراق حمله کنند.»
کتاب «100 رهبر تأثیرگذار تاریخ» در 527 صفحه، به شمارگان 200 نسخه و به قیمت 40 هزار تومان از سوی انتشارات معین به چاپ رسید.
«شعر تر و سیم و زر؛ معرفی و کاربست نقد اقتصادی نو»
در مقدمه این اثر آمده است: پول و سرمایه یکی از بزرگترین تناقضنماهای متون دینی جهان است. منظور از تناقضنما آن است که در ظاهر و با دیدی سطحی نمیتوان در میان بیانات ژرف الهی توازن و تعادلی یافت، اما نتیجه نگاه پژوهشگری و عمیق به این کلام قطعاً متفاوت خواهد بود. در متون دینی همواره پول و امور مادی از یک طرف منشأ همة شرور، و از سویی دیگر مایه سعادت و آرامش خوانده میشوند. در قرآن کلمه «مال» و جمع آن «اموال» یا برای گمراهی خود فرد (سوره توبه، آیه 24)، یا بر ثروتی بد و برای گمراهی دیگران همانند اموال فرعون برای اغوای مردم (یونس 88)، یا برای فخرفروشی و تبختر (سبأ 35)، یا متصل به ربا، رشوه و مفاسد مشابه (بقرة 188؛ روم 39)، یا از آنِ یتیم و حقالناس (نساء 10؛ توبه 34) میباشد. در هر صورت، «مال» یا برای فرد نیست یا بدشگون است. اگرچه همین کلمه مایه قوام زندگی مومنان معرفی میشود، با مسئولیت نیز همراه است: اموالتان را که خدا قوام و برپایی [زندگی] شما گردانیده به سبک مغزان ندهید، ولی آنان را از درآمد آن بخورانید و لباس بپوشانید و با آنان با صورت شایسته و پسندیده سخن گویید. (نساء 5) یا بهترین تصویر از مال دنیا در این آیه بیان میشود که با خود باز هم وظیفهای به همراه دارد: و مَثل کسانی که اموالشان را برای طلب خشنودی خدا و استوار کردن نفوسشان [بر حقایق ایمانی و فضایل اخلاقی] انفاق میکنند، مانند بوستانی است د رجایی بلند که بارانی تند به آن برسد، د نتیجه میوهاش را دوچندان بدهد، و اگر باران تندی به آن نرسد باران ملایمی برسد [و آن برای شادابی و محصول دادنش کافی است] و خدا به آنچه انجام میدهید بیناست. (بقره 265). چکیده مفهومی این دو آیه در موارد بسیار دیگری نیز به چشم میخورد: و در اموالشان حقی برای سائل تهیدست و محروم از معیشت بود. (ذاریات 19؛ معارج 24 و 25)
در واقع، در کنار مالی که از آنِ فرد نیست و خداوند به او میبخشد، رعایت مستحقان و مستمندان برعهده وی گذاشته میشود. این تکلیف با امتحان حتی سختتر هم میشود (آل عمران 186؛ تغابن تغابن: 15) . مجموع این توصیفها تصویری از دشواریِ داشتن مال را در ذهن تداعی میکند. با وجود این، نکته حائز اهمیت آن است که در کنار تمامی این مسائل، کلام الهی از همین «مال» به صورت استعارهای برای اظهار مفاهیم بلند خود استفاده میفرماید: یقیناً خدا از مؤمنان جانها و اموالشان را بهبهای آنکه بهشت برای آنان باشد خریده، همان کسانی که در راه خدا پیکار میکنند، پس «دشمن را» میکنشد و [خود در راه خدا] کشته میشوند [خدا آنان را] برعهده خود در تورت و انجیل و قرآن [وعده بهشت داده است] وعدهای حق و چه کسی به عهد و پیمانش از خدا وفادارتر است؟ پس [ای مؤمنان!] به این داد و ستدی که انجام دادهاید، خوشحال و شاد باشید و این است کامیابی بزرگ. (توبه 111) استعاره خرید و فروش یا داد و ستد و در نظرگرفتن «جان» بهعنوان سرمایه و برابر با «مال» در این آیه شریفه خودنمای میکند و سعادت و رستگاری عجین شده در معامله با پروردگار کام خواننده را شیرین میسازد. یا عبارت معروفی در احادیث نبوی داریم که در آن از مرحله «فقر الیالله» در طریقت و سیر و سلوک یاد میشود. اگر به عبارت قرآنی بالا نیز بازگردیم که از مال بهمثابة قوام یاد میکنند، دوباره استعارهای پنهان در جان کلام میبینیم. در حقیقت، مال به ستون استواری میماند که نهتنها زندگی روزمره انسان به آن وابسته است که حتی مهمتر از آن ابعاد مختلف حیات دینی وی از واجبات تا مستحبات نظیر زکات، خمس، حج و قربانی، انفاق و صدقه، اقراض، زکات فطر، تعمیر مساجد، جهاد، آزادکردن بنده، دیه، پرداخت خراج، وقف، ارث و غیره منوط به وجود آن میباشد (طالقانی 1384، 13 ـ 16). از این امثال الهی بهره جستیم تا اهمیت کشف رابطه انسان، زندگیاش و امور مادی را به بهترین شکل نشان دهیم. حال در این کتاب قصد داریم این تناقضنماها را در ادبیات فارسی و انگلیسی همچون مشتی از خروار ادبیات جهان نقد و بررسی کنیم.
مؤلف درباره این اثر توضیح داد: این نگاشته را به دو بخش یا «قسط» مجزا ساختیم؛ در نخستین گام، به کُنه ادبیات فارسی رفته و با مداقه در اشعار مولانا و حافظ تلاش کردهایم مخاطبان خود را به این نتیجه برسانیم که اگر در سرودههای عارفانه و عاشقانه این دو شاعر بزرگ میتوان استعارههای اقتصادی را به وفور یافت و از گنج آن برداشت کرد، این مقصود حتما در میان آثار نویسندگان دیگر ادبیات فارسی، خواه متقدم یا متأخر، دور از دسترس نخواهد بود. در «قسط» دوم، به غرب و ادبیات انگلیسی در مفهوم کلی آن پرداختهایم، یعنی ادبیات به زبان انگلیسی؛ چنانکه کِنِث کُک را از آمریکا، سی.اچ. سیسن را از انگلستان و اِزرا پاوند را ـ که تقریبا بهطور مساوی زندگی حرفهای و شاعریاش را در این دو کشور (12 سال انگلستان و 13 سال آمریکا) گذراند و البته به دلیل فعالیتهای متعدد و شایان سیاسی و ادبی در ایتالیا و فرانسه و زندگی نسبتا طولانیمدتش در آن دو دیار میتواند ادبیات غرب را بهصورت کلی نمایندگی کند ـ انتخاب کردهایم.
«افعیکشی» در بوته نقد
به نقل از روابط عمومي خانه كتاب، كتاب «افعیكشی» نوشته مهدی كرد فيروزجايی جمعه(24 شهريور) با حضور علیالله سليمی، مجيد محبوبی و نويسنده كتاب در مؤسسه «طلوع مهر» شهر قم نقد و بررسی میشود.
«افعیكشی» داستان يک رمال است كه از جان و مال و ناموس مردم اخاذی میكند و با توجه به جهل مردم از آنها سوء استفاده میكند. در اين رمان به خطرات ماهواره و اعتماد كاذبی كه مردم به رمالها میكنند اشاره شده است. اين رمال با مطرح كردن ادعاهای دروغ به ناموس خانوادهها تجاوز میكند و آبروی آنها را هدف میگيرد.
كتاب «افعي كشي» جمعه(24 شهريورماه) ساعت 18 در سالن اجتماعات مؤسسه «طلوع مهر» واقع بر خيابان دور شهر قم، ميدان رسالت برگزار میشود./925/پ204/ش