۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۲۵۹۶۹

هشدار روحانی اهل تسنن نسبت به عادی سازی روابط فرهنگی با رژیم صهیونیستی

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان نسبت به عادی سازی روابط فرهنگی با رژیم صهیونیستی به شدت هشدار داد.
حضور شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد حضرت ابراهیم(ع) در شهر صیدا با اشاره به هجمه های صورت گرفته علیه مقاومت اسلامی گفت: کسانی که در اشغال لبنان با دشمن صهیونیستی در سال 1982 همکاری کردند باید مورد محاکمه قرار گیرند نه مقاومتی که از جولان صهیونیست ها در این کشور جلوگیری بعمل آورد.

وی از تلاش برای عادی سازی روابط فرهنگی با دشمن صهیونیستی در برخی فیلم ها به شدت انتقاد کرد و افزود: دولت باید با همه کسانی که محصولات اسرائیلی را تبلیغ می کنند، به شدت برخورد کند. هرگونه عادی سازی با رژیم صهیونیستی یک خیانت به شمار می آید.

این روحانی اهل تسنن تکمیل تحقیق درباره حوادث عرسال و بازداشت عاملان ربوده شدن نظامیان کشته شده را خواستار شد و تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند بر واقعیت ها سرپوش گذاشته و این پرونده را به بهانه احتمال وقوع فتنه میان شیعه و سنی ببندد زیرا مقاومت در جرود عرسال از اهل سنت دفاع کرده و تروریست های جبهه النصره که منطقه اهل تسنن را اشغال و به ساکنان آن تجاوز می کردند را از این منطقه بیرون راندند.

وی با اشاره به اجماع ملی درباره اهمیت نقش مقاومت اظهار داشت: کسانی که نسبت به نقش مقاومت تشکیک می کنند در حال خدمت به بیگانگان هستند. رژیم صهیونیستی به خوبی احساس می کند که پروژه آن در منطقه پس از شکست محاصره دیرالزور با ناکامی مواجه شده و مقامات رژیم کاملا آگاه هستند که بسیار ضعیف تر از آن هستند که بتوانند جنگی علیه لبنان به راه بیندازند.

شیخ صهیب حبلی درباره مانور نظامی اخیر صهیونیست ها در مرزهای جنوبی لبنان گفت: این مانور نشان‌دهنده ناتوانی ارتش اشغالگران است و بر این اساس شاهد اقداماتی نظیر پرواز جنگننده های صهیونیستی بر فراز شهر صیدا هستیم. این تجاوزها نیز بر ورشکستگی رژیم در اجرای نقشه هایش دلالت دارد.

رییس جمعیت الفت لبنان بر لزوم محافظت از صحنه داخلی کشور در برابر فتنه ها تأکید کرد و ادامه داد: برخی جریان ها به شدت تلاش می کنند تا شکاف را میان لبنانی ها گسترش دهند اما این کشور به فضل ارتش و مقاومت در وضع مطلوبی بسر می برد. پیگرد باندهای تروریستی نیز از اهمیت فراوانی برخودار است زیرا آنها در پی اجرای عملیات برای انتقام شکست خود هستند.

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه، از سکوت جهانیان در قبال کشتار مسلمانان میانمار به عنوان لکه ننگی بر پیشانی انسانیت یاد کرد و گفت: در آستانه سالروز هجرت حضرت محمد(ص) باید از یاری مسلمانان یثرب از مسلمانان مکه درس گرفته و به یاری مسلمانانی بپردازیم که ذبح و شکنجه می شوند. متاسفانه دولت های اسلامی فقط به محکومیت بسنده کرده و هیچ اقدامی انجام نمی دهند./980/ب901/د

ارسال نظرات