۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۵۲۷۱۴۲

یادداشت تفاهم پایگاه علوم جهان اسلام با وزارت امور مذهبی اندونزی

با حضور رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در شرق آسیا و سفیر ایران در اندونزی، پایگاه علوم جهان اسلام و وزارت امور مذهبی اندونزی یادداشت تفاهم همکاری علمی و تحقیقاتی امضا کردند.
یادداشت تفاهم پایگاه علوم اسلامی با مقامات علمی اندونزی

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و وزارت امور مذهبی اندونزی با حضور رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در شرق آسیا و سفیر کشورمان در اندونزی یادداشت تفاهم همکاری علمی و تحقیقاتی برای افزایش تعاملات علمی و پژوهشی با دانشگاه های زیر مجموعه این وزارتخانه و کمک به ارتقا سطح علمی دانشگاه های اندونزی امضا کردند.

در این یادداشت تفاهم همکاری که روز گذشته در وزارت امور مذهبی اندونزی در جاکارتا امضا شد؛ این وزارتخانه به طور رسمی به عضویت پایگاه استنادی جهان اسلام که مقر آن در ایران است، درآمد.

این یادداشت تفاهم که برای یک دوره پنج ساله معتبر است، در 8 ماده و 26 بند از سوی پروفسور کمروالدین امین معاون آموزش عالی وزارت امور مذهبی اندونزی و محمد جواد دهقانی رییس پایگاه استنادی جهان اسلام امضا شد.

قرار گرفتن نشریات علمی و پژوهشی وزارت امور مذهبی اندونزی در پایگاه استنادی جهان اسلام، رتبه بندی دانشگاه های زیر مجموعه وزارت امور مذهبی اندونزی و کمک به آنها برای ارتقا رتبه علمی اشان در سطح منطقه ای و بین المللی، معرفی اندیشمندان و محققان برجسته اندونزیایی به جامعه بین المللی و برگزاری کارگاه های آموزشی و تحقیقاتی علم سنجی و علم شناسی ویژه اساتید اندونزی از جمله مهمترین حوزه هایی است که طرف اندونزیایی می تواند براساس این تفاهم نامه از پایگاه استنادی جهان اسلام دریافت کند.

براساس این تفاهم نامه همچنین مقرر شد در نخستین اقدام عملیاتی تیمی 15 نفره از وزارت امور مذهبی اندونزی برای آشنایی با پایگاه استنادی جهان اسلام و شرکت در یک دوره آموزشی فشرده در زمینه نظام ها و مکانیسم رتبه بندی دانشگاه ها و نشریات علمی به شیراز سفر کند.

در مراسم امضای این یادداشت تفاهم عباس قنبری باغستان رایزن علمی ایران در شرق آسیا، ولی الله محمدی نصر آبادی سفیر کشورمان در اندونزی و امام شافعی مدیر آموزش عالی اسلامی اندونزی حضور داشتند.

در پایان این مراسم رایزن علمی ایران در شرق آسیا بیش از 40 عنوان کتاب علمی و دانشگاهی در زمینه های مختلف را که از سوی پژوهشکده اسلام و غرب تدوین شده بود، به معاون آموزش عالی وزارت امور مذهبی اندونزی اهدا کرد که با استقبال وی مواجه شد.

وزارت امور مذهبی اندونزی متولی بیش از 20 درصد آموزش عالی این کشور جنوب شرق آسیا است و بیش از 700 دانشگاه و موسسه آموزش عالی اندونزی از جمله شبکه دانشگاهی محمدیه با بیش از 170 شعبه، دانشگاه ملی اسلامی شریف هدایت و دانشگاه بین المللی اسلامی اندونزی زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می کنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات