۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۲۸۸۰۱

خبرهایی از تازه های نشر بوستان کتاب

کتابهای آسیب‌شناسی تک‌فرزندی از دیدگاه اسلام و علوم اجتماعی، فیروزهٔ فردوس، مسافر ناتمام، حدیث دل‌دادگی و جایگاه موضوع‌شناسی در اجتهاد از تازه های نشر بوستان کتاب هستند.
پنج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا کتابهای آسیب‌شناسی تک‌فرزندی از دیدگاه اسلام و علوم اجتماعی، فیروزهٔ فردوس، مسافر ناتمام، حدیث دل‌دادگی و جایگاه موضوع‌شناسی در اجتهاد از تازه های نشر بوستان کتاب هستند.

آسیب‌شناسی تک‌فرزندی از دیدگاه اسلام و علوم اجتماعی نوشته  کریم دژبرار

تک فرزندی که ارمغان تفکر فمینیستی و توطئه‌های سلطه‌جویان در بشریت است نه تنها از دیدگاه اسلامی مورد تأیید نیست بلکه به شدت مورد ذمّ واقع شده و از دیدگاه علوم اجتماعی آسیب‌های غیر قابل جبران را برای فرد، خانواده و جامعه ایجاد خواهد کرد. از بعد روانی تک‌فرزندان افرادی گوشه‌گیر، منزوی، بی‌اراده، و زودرنج هستند توجه زیاد و حساسیت‌های مراقبتی از اساسی‌ترین موانع رشد شخصیت به شمار می‌آید. خانوادهٔ تک‌فرزند نیز در زمینه‌های مختلف، جسمی، عاطفی، روحی، اخلاقی و مدیریتی، دچار چالش‌های مختلفی می‌شوند. تک‌فرزندی که یکی از عوامل هسته‌ای کاهش جمعیت است در صورت شیوع می‌تواند بنیان جامعه را هدف قرار داده و در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی آسیب‌زا باشد. به عنوان نمونه از بین رفتن نسل، سالمندی جمعیت کاهش تولید، ضعف اقتدار، کاهش و نابودی یک امت و... ارمغان چنین پدیدهٔ شومی است

چاپ اول این کتاب در قطع رقعی به قیمت ١١٠٠٠٠ ریال منتشر شده است.

فیروزهٔ فردوس(چهارده پردهٔ زندگانی حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) نوشته مريم بصيري

 این کتاب حکایت چهارده پرده از زندگانی حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) در دو بخش است: «سوگ و سرور فیروزه‌ٔ فردوس» و «سوگ و سرور یاقوت نینوا» هر یک در چهارده پرده می‌کوشد از نخستین نگاه مادر و دختری از دیار یار و از بهشت برین به خاک زمین پرده بردارد و در چهاردهمین پرده همراه آنان چشم بر چشم تنگ دنیا ببندد تا در شمیم شقایق‌های بهشتی چشم بگشاید.

چاپ اول این کتاب در قطع رقعی به قیمت ٧٠٠٠٠ ریال منتشر شده است.

مسافر ناتمام(سیری در حیات امامزاده جعفر بن موسی کاظم(ع)) نوشته  محبوبه زارع

در معرفی این کتاب چنین امده است:

من اینک در آغوش فرشتگان ادامه حرکت کاروان طوس را انتظار می‌کشم، زیرا این کاروان زخم خورده، تجلّی دل‌هایی است که در طول تاریخ تشیع در آتش اشتیاق ولایت به سوی حقیقت در حرکتند. من سفر خود را ناتمام می‌گذارم تا دل‌های اهل خاک آن را تا ابدیت به انتها برسانند. تا کاروان مرا، عاشقان در جاده‌های تاریخ به سمت حقیقت و عدالت به حرکت درآورند. دست جعفر در میان دست برادرزاده سرد شده؛ چون قطعه‌ای از یخ! جعفر با پلک‌های گشوده جان داده است. سلام بر او که در جاده ولایت مسافری ناتمام و پیشوایی برای رسم دلدادگی.

چاپ اول این کتاب در قطع رقعی به قیمت ۶٠٠٠٠ ریال منتشر شده است.

حدیث دل‌دادگی(زمینه‌ها و اسباب حضور قلب در نماز) نوشته دکتر علی اکبر کلانتری

فقدان حضور قلب در نماز و محرومیت از خضوع و خشوع در عبادت، دغدغه و نگرانی همه یا بسیاری از نمازگزاران است. این که چرا از نماز خود آن‌گونه که باید لذت نمی‌بریم و آن را تجلی‌گاه راز و نیاز عارفانه با محبوب و صحنهٔ نجوای عاشقانه با معبود نمی‌یابیم و چرا از آثار پرشمار آن در زندگی، بی‌بهره یا کم بهره‌ایم و چرا...؟ پرسش‌های مهمی است که گاه‌و‌بی‌گاه ذهن ما را به خود مشغول می‌دارد و به پیدا کردن راه علاج بر می‌انگیزاند. کتاب حاضر می‌کوشد با تبیین زمینه‌های پیدایش حضور قلب در نماز و نیز معرفی اسباب آن و هم‌چنین ارائه راه‌های جبران عدم حضور قلب در نماز، کمک‌کار کسانی باشد که می‌خواهند از نماز خود لذت برده شاهد آثار میمون آن در زندگی باشند

چاپ اول این کتاب در قطع رقعی به قیمت ١٣٠٠٠٠ ریال  منتشر شده است.

جایگاه موضوع‌شناسی در اجتهاد نوشته  محمد رضا خادمیان

اجتهاد و استنباط احکام الهی دو پایه دارد: پایه اوّل، حکم‌شناسی است که با علومی همچون: تفسیر، حدیث، اصول فقه، رجال، درایه و ادبیات عرب حاصل می‌شود و در مجامع علمی حوزه‌های علمیّه مورد اهتمام و امعان نظر قرار می‌گیرند. پایه دوم، موضوع‌شناسی است که به منزله اساس و بنیان برای حکم‌شناسی است، چرا که رابطه علّی و معلولی موضوع و حکم ایجاب می‌کند بدون شناخت موضوع استنباط صحیح و مطلوب صورت نگیرد. با این وصف، حدود و ثغور موضوع چندان مورد دقت و بررسی قرار نگرفته است. آنچه در این مجموعه می‌گذرد نگاهی دارد به جایگاه موضوع شناسی در اجتهاد که در دوبخش سامان یافته است: بخش اول، اختصاص به کلیات و مفاهیم دارد و بخش دوم، در قالب نه گفتار به مسائل موضوع شناسی پرداخته است.  

چاپ اول این کتاب در قطع وزیری و به قیمت 160000ریال منتشر شده است.

ضمنا علاقه مندان می توانند کتابها را با ده درصد تخفیف تهیه کنند./925/ پ204/ش


 

ارسال نظرات