۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۵۲۸۹۸۳
نماینده آیت الله سیستانی در بصره:

جدایی اقلیم کردستان از عراق نتیجه سیاست‎های اشتباه مسؤولان است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان بصره خاطرنشان کرد که تلاش مسؤولان اقلیم کردستان برای جدایی از عراق نتیجه سیاست‎های اشتباه دولتمردان و سیاستمداران حکومت مرکزی است.
حجت الاسلام شیخ محمد فلک نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد فلک نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در منطقه الزبیر واقع در استان بصره برگزار شد، با اشاره به تلاش مسؤولان اقلیم کردستان برای جدایی از عراق گفت: طرح جدایی اقلیم کردستان عراق در پرتو تحریم اقتصادی کشورهای همسایه و محکومیت گسترده بین المللی با مشکلات اقتصادی بزرگی روبرو خواهد شد.

وی افزود: پس از آنکه سیاستمداران و اقتصاددانان ضعیف عراق با تصمیم‎های غلط و ناکارآمد خود بخش عمده‎ای از ثروت‎های نفتی استان‎های جنوبی این کشور را صرف عمران و آبادانی شمال عراق کردند، اکنون اقلیم کردستان خواستار جدایی از این کشور شده است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره بیان داشت: دولتمردان و مسؤولان حکومت به مردم مظلوم جنوب عراق که خون و ثروت‎های خود را در راه این کشور اعطا کردند، توجه و حقوق آنان را اعطا کنند.

وی خواستار حل مشکل بیکاری شد و ادامه داد: مردم بصره باید در ایام محرم شعار رفع ظلم و طلب حقوق خود را سر دهند.

حجت الاسلام شیخ فلک ادامه داد: عراق یک کشور ثروتمند است اما متاسفانه منابع ملی این کشور با سیاست‎های غلط مسؤولان به ویژه در دوره وزارت حسین شهرستانی بر وزارتخانه نفت با انعقاد قراردادهای بی اساس و فاسد به تاراج رفته است.

مردم عراق با تمسک به مکتب امام حسین می‎توانند مشکلات را حل و فصل کنند

حجت الاسلام شیخ اسامه الناصری امام جماعت ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، خاطرنشان کرد: عراق پس از سال 2003میلادی با بحران و مشکلات مختلف نظیر فساد مالی، نبرد با داعش و تلاش برای جدایی اقلیم کردستان از این کشور مواجه شد.

وی افزود: بسیاری از کشورهای خارجی و برخی از شخصیت‎های داخلی خواهان ثبات در عراق نیستند بنابراین مردم عراق باید به مبانی و ارزش‎های برگرفته از مکتب امام حسین (ع) برای مقابله با این مشکلات و تهدیدها تمسک جویند و در راستای تحقق وحدت، امنیت و ثبات در این کشور تلاش کنند./۹۹۴/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات