۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۲۹۱۰۲

آیین سوگواری حضرت ابوالفضل و تاسوعای حسینی در مسکو برگزار شد

آیین سوگواری حسینی و ادای احترام به حضرت ابوالفضل (ع) در مسجد خاتم الانبیا (ص) سفارت ایران در مسکو برگزار شد.
عزاداری اباعبدالله علیه السلام در مسکو

به گزارش خبرگزاری رسا، برنامه موعظه، مداحی و نوحه خوانی با شرکت دهها نفر از ایرانیان و شماری از شهروندان کشورهای دیگر از جمله افغانستان و جمهوری آذربایجان و مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه، در مسجد خاتم الانبیا (ص) در مسکو برگزار شد.

حجت الاسلام کریمی علوی سخنران این مراسم با مقایسه شرایط پیامبران در طول تاریخ رسالت پیش از اسلام، اظهار کرد: مصیبت وارده بر حضرت امام حسین (ع) و خاندانش در کربلا، سنگین ترین سختی ها در دنیا است که فقط در چند روز بر آن حضرت وارد شد.

سخنران این آیین اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) با فداکاری و ایثار، از جان گذشتگی نزدیکان و بستگان و همچنین وجود دهها زخم و برخورد تیرها بر پیکر مطهر آن حضرت برای ایستادگی در برابر ظلم و ارائه پیام آزادگی به همه تاریخ بود.

حجت الاسلام کریمی علوی همچنین با اشاره به جانفشانی های حضرت عباس (ع) در دفاع از کاروان حضرت امام حسین (ع) و شهادت برای هدف الهی انتخاب شده آن حضرت، تاکید کرد، فداکاری ها و بزرگی ها در کربلا که نمونه آن در تاریخ جهان دیده نمی شود، باید الگویی همیشگی برای همگان و نه فقط برای ماه محرم باشد.

همچنین مراسم سوگواری تاسوعای حسینی مرکز اسلامی مسکو با حضور ایرانیان و شیعیان از کشورهای مختلف به ویژه جمهوری آذربایجان پس از ادای نماز جماعت، برگزار شد.

آیین عزاداری حسینی در حسینیه آذری ها در مسکو، مراکز دینی و عبادی شیعیان در شهرهای مختلف روسیه از جمله در استان آستراخان و جمهوری داغستان در کناره شمال غربی دریای خزر نیز با حضور مسلمانان روسی و کشورهای دیگر برگزار شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات