۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۲۹۱۱۲

مراسم تاسوعای حسینی در مادرید برگزار شد

مراسم عزاداری شب تاسوعای ابا عبدالحسین‌(ع)، با حضور جمعی از عاشقان و شیفتگان آن حضرت در مرکز آل البیت (ع) در مادرید برگزار شد.
عزاداری در مادرید

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور شماری از ایرانیان مقیم مادرید و خانواده هایشان، تعدادی از دانشجویان ایرانی و جمعی از مسلمانان پاکستانی و عراقی در مرکز آل البیت (ع) در مادرید برگزار شد.

در این مراسم در فضایی حزن انگیز با شور و عشق حسینی، شیفتگان امام حسین (ع)، ابولفضل العباس (س) و دیگر شهدای کربلا، تا پاسی از شب به عزا داری پرداختند و در ماتم شهادت سالار شهیدان عالم به سر و سینه زدند.

در این مراسم که با برپایی نماز پرفیض جماعت آغاز شد، حجت‌الاسلام «سید علی‌ قطبی» از روحانیون عراقی در سخنانی با اشاره به معنی‌ عزت برای حضرت ابا عبدالله گفت: عزت به عنوان یکی‌ از درس های بزرگی‌ است که می‌ توان از حادثه عاشورا و کربلا بگیریم.امام حسین (ع) و یارانش با شهادت خودشان، درس عزت را به همه مسلمانان و همه آزاده ها دادند.

وی تصریح کرد: از نظر امام حسین (ع)، مرگ از تحمل ننگ بهتر است و امام حسین (ع)، به هیچ وجه در مقابل یزید تسلیم نشد و این خدا است که انسان را عزیز می‌ کند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد که ارتباط ما با امام حسین (ع)، ارتباط ویژه ای برای شیعیان اهل بیت است. همانطوری که توحید، امامت، آخرت و معاد جزو اصول دین هستند، محبت اهل بیت، نیز جزو اصول دین است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات