۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۳۳۵۵۲
امام جمعه گلگت پاکستان:

امام حسین محور اتحاد جهان اسلام است

روحانی شیعه پاکستان در کنفرانس «یوم حسین (ع)» جهان اسلام را به محوریت امام حسین(ع) به اتحاد و ھمبستگی فراخواند۔
ھمایش یوم حسین علیه السلام پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس «یوم حسین (ع)» روز گذشته با ھمت ھیأت ھای فرھنگی گلگت و با شرکت علما، روحانیون، وزیران، شخصیت های سیاسی و اقشار مختلف مردم در بوستان شھر گلگت برگزار شد.

این کنفرانس با تلاوت آیاتی از قران کریم توسط یکی از قاریان معروف پاکستان آغاز سپس سخنرانان به اھمیت عزاداری از نگاہ مذاھب مختلف اسلامی پرداختند.

دستگاہ امنیتی گلگت بنا به خطرات احتمالی و عملیات تروریستی تدابیر سختی در نظر گرفتند، خیابان ھای منتھی به جایگاہ مراسم را مسدود کردہ و بازرسی ھای متعدد قرار دادند.

حجت الاسلام سید راحت حسین الحسینی امام جمعه گلگت پاکستان در سخنانی امام حسین (ع) را نقطه اتحاد اسلامی دانست و تاکید کرد: امام حسین (ع) متعلق به پیروان ادیان خاصی نیست، در ھند و پاکستان اھل سنت و ھندو نیز دوستدار امام حسین (ع) هستند.

وی جھان اسلام را به محوریت امام حسین(ع) به اتحاد و ھمبستگی فراخواند و گفت: وضعیت اسفبار جھان اسلام به خاطر دوری مسلمان از آموزھای واقعی اسلام است.

حجت الاسلام الحسینی اتحاد اسلامی را عامل سربلندی ملت ھای مسلمان و استحکام کشورھای اسلامی دانست و ابراز داشت: وھابی ھای تکفیری، غدہ سرطانی در قلب جھان اسلام اند که نه فقط برای شیعه بلکه برای اھلسنت نیز خطر جدی شمار می روند./۹۸۸/ب۹۰۲/ف

اشھد نقوی
ارسال نظرات