۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۳۵۳۴۷

تداوم اعتراض گروه‌های مذهبی اسلام‌آباد به حذف قانون«سوگند به ختم نبوت»

فضای پایتخت پاکستان این روزها در پی اعتراض گروه‌های مذهبی به حذف قانون «سوگند به ختم نبوت» از فرم نامزدهای مجلس ملی، بیش از گذشته امنیتی شده است.
اعتراض مردم پاکستان به برداشتن شرط تحلیف به نام ختم نبوت

به گزارش خبرگزاری رسا، فضای این روزهای اسلام آباد پایتخت پاکستان در پی اعتراض گروه‌های مذهبی به حذف سوگندنامه ختم نبوت از فرم نامزدهای مجلس ملی بیش از گذشته امنیتی شده است.

اگرچه پس از اعتراض احزاب سیاسی، دولت قانون سوگند ختم نبوت پیامبر را برای نامزدهای نمایندگی مجلس ملی اصلاح کرد، طرفداران گروه‌های مذهبی به اعتراض خود در این خصوص ادامه می دهند.

جمع زیادی از گروه‌های مذهبی که از شهرهای دور و نزدیک نظیر لاهور و راولپندی خود را به اسلام آباد رانده بودند، روز گذشته برای سومین روز پیاپی با برپایی تظاهرات، در بزرگراه محمدعلی جناح اسلام آباد چادر زده اند.

تدابیر امنیتی در اطراف «منطقه قرمز» اسلام آباد نیز تشدید شده و تمامی مسیرهای منتهی به این منطقه با کانتینرهای بزرگ مسدود شده است.

همچنین تعداد زیادی از نیروهای پلیس و نیروهای موسوم به «رنجرز» در اطراف منطقه قرمز اسلام آباد مستقر شده اند.

گروه های مذهبی به حذف سوگندنامه ختم نبوت پیامبر گرامی اسلام از فرم ثبت نام نمایندگان و نامزدهای مجلس ملی پاکستان معترض هستند.

در اصلاح قانون انتخابات پاکستان سوگندنامه ختم نبوت پیامبر گرامی اسلام از این قانون حذف شد که با اعتراض احزاب سیاسی این قانون دوباره با ارسال لایحه دولت اصلاح شد.

معترضان خواستار معرفی و برخورد قانونی با عاملان این اقدام هستند.

وزیر کشور پاکستان سه شنبه هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد اعلام کرد: دولت پاکستان این اشتباه را عمدی انجام نداده بود و سوگند نامه ختم نبوت پیامبر گرامی اسلام ، با ایجاد اصلاحاتی در قانون اساسی، بار دیگر به فرم نامزدهای انتخاباتی اضافه شد.

احسن اقبال از گروه های مذهبی پاکستان خواست از برپایی تظاهرات ها و اعتراضات جلوگیری کنند.

وی مدعی شد: متاسفانه برخی از گروههای مذهبی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، بی دلیل خواهان برپایی تظاهرات ها و راهپیمایی ها در کشور هستند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات