۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۳۵۹۹۰
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

مقاومت تنها گزینه در برابر رژیم صهیونیستی است/ ایران قضیه فلسطین را احیا کرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان آزادی فلسطین را نزدیک بر شمرد و خاطرنشان کرد که هیچ گزینه‎ای جز مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی وجود ندارد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در کنفرانس اتحادیه علمای مقاومت که امروز در بیروت برگزار شد، اشغال فلسطین و اخراج مردم این کشور از سرزمین‎هایشان را جنایت بزرگی از سوی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: رژیم صهوینستی با استفاده از ابزار قلع و قمع مردم بی‎گناه، مهاجرت اجباری، تخریب اماکن مختلف، اشغالگری، جنگ و برخورداری از حمایت‎های بین المللی به جنایت در فلسطین می‎پردازد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در سایه حمایت‎های بین المللی به ویژه آمریکا سال‎های بسیاری است که بر اراضی ما تسلط یافته است، افزود: قبول اشغالگری رژیم صهیونیستی و تسلیم شدن در برابر آن و یا مقاومت و مبارزه با اشغالگری تنهاه راه حل‎های ما در برابر این رژیم است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما از امام حسین (ع) یاد گرفتیم که بگوییم «هیهات منّا الذّلّة» بنابراین هیچ گزینه‎ای جز مقاومت در برابر اشغالگران نداریم و خداوند متعال نیز وعده پیروزی به ما داده است. ما ان شاء الله از مردم منطقه حمایت می‎کنیم و فلسطین نیز در برابر این دشمن جنایتکار پیروز خواهد شد.

وی ادامه داد: مستکبران و اشغالگران جهان با عناوین مختلف نقشه و طرح‎های گوناگونی برای اشغال منطقه پیاده کرده‎اند و از سال 2006 میلادی از طریق لبنان و در سال 2011 میلادی از طریق سوریه درپی ایجاد خاورمیانه جدید بودند. آنان با شروع طرح‎های خود از این دو کشور درصدد تقسیم همه کشورهای منطقه هستند.

حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: رژیم صهیونیستی هیچ گاه نمی‎تواند مشروعیت پیدا و برای خود کشوری در منطقه ایجاد کند.

آزادی فلسطین به منزله آزادی همه منطقه است

وی آزادی فلسطین را به منزله آزادی همه کشورهای منطقه بدون استثنا دانست و تصریح کرد: آزادی فلسطین به معنای آزادی عمل مردم منطقه است. فلسطین اساس و نقطه مرکزی در کشورهای منطقه است و اگر این کشور تسلیم شود، منطقه تسلیم شده است و اگر اشغال شده باقی بماند، منطقه در معرض تهدید اشغال قرار می‎گیرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان بر ضروت حمایت از فلسطین تاکید کرد و ادامه داد: فلسطین، فلسطینی، عربی، اسلامی و انسانی باقی می‎ماند و همه ما نسبت به آزادی فلسطین مسؤول هستیم.

وی ادامه داد: دفاع مردم لبنان، سوریه و عراق از کشورهای خود به منزله دفاع از فلسطین است زیرا دشمن همه برابر و یکسان است. رژیم صهیونیستی و آمریکا جنگ‎ها را در کشورهای منطقه ایجاد و آن را رهبری می‎کنند.

حزب الله از دشمنان اسرائیل حمایت می‎کند

حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: ما از هر شخص و جریانی که بخواهد از فلسطین حمایت کند و در برابر دشمنان بایستند بدون در نظر گرفتن سابقه فکری، روش‎های سیاسی حمایت می‎کنیم. ادامه مقاومت برای آزادی فلسطین برای ما بسیار حایز اهمیت است و وقتی می‎گویم آزادی فلسطین یعنی آزادی این کشور از بحر تا نحر و به زودی این آزادی محقق خواهد شد و مردم فلسطین به عنوان صاحبان اصلی این اراضی بر آن تسلط خواهند یافت.

وی افزود: هیچ گونه حضور کشورهای خارجی بر منطقه را نمی‎پذیرم و با شدت با آنان مقابله می‎کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آمریکا میلیاردها دلار برای نابودی سوریه، یمن، عراق و حمایت تکفیری‎های منطقه و ایجاد فتنه در لبنان هزینه کرد. آنان اگر این مبلغ را در فلسطین هزینه کرده بودند اکنون وضعیت به گونه‎ای دیگر بود. جریان مقاومت با وجود همه محدودیت‎های که دارد نقشه‎های شوم دشمنان را شکست داده است. هزینه‎های میلیاردی آمریکا بیهوده بود اما خون مجاهدان در زمین جاوادنه باقی خواهد ماند.

ایران راس محور مقاومت است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: اگرچه فضای جنگی اسرائیلی در منطقه مشاهده نمی‌شود اما اسرائیل بداند اگر بخواهد کوچک‌ترین تحرک شیطنت آمیز در این زمینه داشته باشد شاید آغازگر جنگ باشد، اما انتهای جنگ و چگونگی اش به دست او نخواهد بود.

وی به حمایت های صریح و قاطع ایران از مقاومت اشاره و خاطرنشان کرد: ایران راس محور مقاومت است. ایران فسطین و قضیه فلسطین را احیا کرد و حمایت ایران مایه افتخار ماست.

نعیم قاسم در پایان گفت: مقاومت لبنان را قوی کرد و مقاومت مایه حیات امروز ماست به صراحت میگویم که شرافت خود را به حراج نخواهیم گذاشت./۹۹۴/ب۹۲۱/ف

ارسال نظرات