۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۳۶۱۶۵

حضور بیش از ۳هزار مبلغ در مراسم اربعین حسینی

حوزه علمیه نجف اشرف از حضور بیش از ۳هزار مبلغ در میان زائران اربعین حسینی خبر داد.
مبلغان اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، آستان مقدس حسینی و دفتر حضرت آیت الله سیستانی همایش سالانه مبلغان زیارت اربعین حسینی را با حضور جمعی از علما، مجتهدان، طلاب و مبلغان حوزه‎های علمیه در کربلا معلا برگزار کرد.

حجت الاسلام شیخ جاسم الکربلایی عضو اداره تبلیغ آستان مقدس حسینی در این رابطه به خبرنگاران گفت: در مراسم اربعین حسینی امسال بیش از 2هزار مبلغ برادر و 1500مبلغ خواهر مشارکت خواهند کرد.  

وی افزود: ابلاغ توصیه‎های حضرت آیت الله سیستانی به مبلغان برای نشر اسلام صحیح در میان زائران حسینی، احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر، دوری مردم از افراط گرایی و توصیه به زائران برای حفظ بیت المال و محیط زیست از مهمترین اهداف برگزاری این همایش بود.

عضو اداره تبلیغ آستان مقدس حسینی خاطرنشان کرد: مبلغان بسیاری از کشورهای مختلف قاره های آسیا، آفریا و اروپا و به زبان‎های گوناگون در امر مقدس تبلیغ حضور دارند.

همچنین مسؤولان آستان مقدس عسکریین از حضور بیش از 80تن از مبلغان برای تبلیغ در سامرا خبر دادند و بیان داشتند که پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی از وظایف این مبلغان در چنین ایامی است.

حجت الاسلام شیخ سیف العائدی مسؤول مبلغان آستان مقدس عسکریین به خبرنگاران گفت: تقسیم بندی مبلغان به گونه‎ای بوده است که در همه نقاط مهم و پر رفت و آمد حرم نظیر سرداب و خیابان‎های منتهی به بارگاه مطهر عسکریین مبلغانی مستقر شده‎اند./994/ب902/ف

 

ارسال نظرات