۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۳۶۴۷۸
مفتی مصر:

تشکیل حکومت یک موضوع سیاسی است

مفتی مصر با بیان آنکه اخوانی‌ها به دنبال سوءاستفاده از عواطف دینی مردم هستند،تشکیل حکومت را یک مساله فرعی سیاسی برشمرد.
شوقی علام

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر با تجلیل از مجاهدت ارتش و نیروهای امنیتی مصر در مواجه با تروریسم از آنان خواست تا در مبارزه با دشمنان امنیت ملی، ترحّم از خود نشان ندهند.

علام در برنامه هفتگی «گفت‌وگوی مفتی» افزود: تروریست‌ها دشمنان دین و مذهب هستند. آنها به دنبال ایجاد فتنه در امت اسلامی و نابودی کشورهای مسلمان و سرانجام سیطره بر منطقه هستند اما هیچگاه به این هدف دست نخواهند یافت.

وی خاطر نشان کرد: سنت الهی بر نابودی باطل و بقای حق است. دین‌داری با وطن دوستی، خانواده دوستی یا عشق به سرزمین نه تنافی و نه تعارض دارد بلکه هریک از آنها مکمل دیگری است.

مفتی مصر با اشاره به تبلیغ برخی گروه‌های افراطی مبنی بر حذف مرزها میان کشورها و برقراری حکومت واحد اظهار داشت: هدف از این تبلیغات خباثت آلود دستیابی به منافع سیاسی و حکمرانی است.

عالم اهل سنت مصر ادامه داد: افراط گرایان با سوء استفاده از دین‌داری مردم و تحریک عواطف دینی آنها با این سخنان درصدد تحقق منافع خود هستند. خلافت نه یک غایت بلکه وسیله‌ و ابزاری برای خدمت به مردم است.

علام تصریح کرد: مساله خلافت و حکمرانی یک موضوع سیاسی فرعی است که در برخی مذاهب فقهی مانند رویکرد اخوان المسلمین از یک مساله فرعی به یک موضوع اعتقادی تبدیل شده است./981/ب902/ر

ارسال نظرات